معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: در فصل گرما، خشک شدن علف‌های هرز باعث افزایش آتش‌سوزی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها می‌شود.

افزایش آتش‌سوزی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های بروجرد

به گزارش قدس آنلاین، نادر موسیوند  اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و خشک شدن علف‌های هرز میزان عملیات‌های آتش‌نشانی برای مهار حریق در مناطق پوشیده به علف‌های هرز نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ١٣ نوبت زنگ اعلام خطر سازمان آتش‌نشانی پیرامون آتش‌سوزی علف‌های خشک و مزارع در نقاط مختلف شهر به صدا درآمد.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد این آمار را در خردادماه بی‌سابقه برشمرد و افزود: خوشبختانه با حضور به‌موقع آتش‌نشانان، آتش‌سوزی‌ها مهار و از گسترش آن‌ها جلوگیری شد.

موسیوند خاطرنشان کرد: در فصل گرما، شمار عملیات‌های مهار حریق در مناطق دارای علف‌های هرز به حدی افزوده می‌شود که می‌توان ادعا کرد بیشترین مأموریت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از بروز آتش، هرس کردن علف‌های هرز در پارک ها، تفرجگاه‌ها و یا نزدیک باغ است که انتظار می‌رود مالکان و دارندگان باغ و بوستان به این امر توجه کنند.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد بیان کرد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع تنها با پرت کردن سهوی یک فیلتر سیگار روشن یا یک کبریت نه تنها علف‌های هرز بلکه دیگر نقاط دچار حریق می‌شوند.

موسیوند ادامه داد: زمین‌های برخی از نهادها نیز مملو از علف‌های هرز شده است که به صورت اتفاقی یا عمدی آتش‌به‌جان آن‌ها می‌افتد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عملیات اطفای حریق یک منزل مسکونی واقع در خیابان امام حسین (ع)، یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ واقع در خیابان اشرفی اصفهانی، رهاسازی یک کارگر از زیر آوار و تحویل آن به عوامل اورژانس (خیابان بهار)، ۵ مورد امدادرسانی به افراد محبوس شده در آسانسور و ٣ مورد منزل مسکونی را از دیگر عملیات‌های صورت پذیرفته توسط سازمان آتش‌نشانی برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.