عضو مجمع فقهای شورای نگهبان گفت: نباید بگذاریم مزیت های حوزه‌های علمیه تشیع که درخشندگی خاصی در علم داشته از بین برود.

تأکید آیت الله شب زنده دار بر حفاظت از مزیّت های حوزه علمیه شیعه

آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار عضو مجمع فقهای شورای نگهبان در جمع طلاب و اساتید جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کار روحانیت به آشنایی پیوسته با کتاب است، گفت: جدیت در کار و اینکه پیوسته دنبال فهم مطلب باشیم بسیار مهم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: علاقه مندی نیز به انسان کمک می‌کند؛ اگر انسان متعلق علاقه مندی را معنویت قرار دهد قطعاً تأثیر ویژه ای خواهد داشت، لذا نباید بگذاریم مزیت های حوزه‌های علمیه تشیع که درخشندگی خاصی در علم داشته از بین برود.

آیت الله شب‌زنده‌دار افزود: طلاب برای حضور در درس پیش مطالعه و پس از درس هم مباحثه داشته باشند، چرا که در گذشته نیز اینگونه بوده و علما بارها تأکید کرده اند که این دو تأثیر ویژه ای بر یادگیری علوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود شخصی به فردی دیگر خدمت کند و آن فرد دوست نداشته باشد؛ امام زمان (عج) طلاب و روحانیون را دوست دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان گفت: طلاب باید اخلاص در عمل داشته و از ریا و کار برای دیگران پرهیز نمایند؛ اخلاص سدها و موانع را شکسته و با نفوذ کلمه، برکتی وصف ناپذیر به عمر آدمی می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.