۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 884480

دارنده مدال نقره المپیک توکیو در حالی امشب در کوبا به روی تخته خواهد رفت که نامی از بزرگان دسته فوق سنگین در استارت لیست این پیکارها دیده نمی‌شود.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا به عنوان سومین گزینشی المپیک از ۱۸ خرداد آغاز شد و امشب ۲۸ خرداد با رقابت‌های دسته فوق سنگین مردان در شهر هاوانا به پایان می‌رسد. علی داودی نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو نماینده ایران در این دسته است که باید با ۱۱ وزنه‌بردار از کشورهای مختلف رقابت کند.

جوان اول وزنه‌برداری ایران در حالی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم پای به هاوانا گذاشته که در این دسته زیازولین با رکورد ورودی ۴۴۰ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار دارد.

سیدرسول معتمدی دیگر نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها بود که در گروه B وزن ۱۰۲ کیلوگرم حضور داشت و تنها وزن‌کشی کرد. مسابقات وزنه‌برداری کوبا نخستین گزینشی المپیک معتمدی بود. قهرمان جهان و آسیا به خاطر مصدومیت در لیگ وزنه‌برداری ایران رقابت‌های جهانی کلمبیا و قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی را از دست داد. معتمدی با وزن‌کشی در رقابت‌های کوبا عملا وارد چرخه گزینشی المپیک شد.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

علی داودی که از مدعیان رسیدن به سکوی مدالی دسته فوق سنگین در المپیک به شمار می‌رود در کوبا دومین گزینشی خود را تجربه خواهد کرد. داودی پیش از این و با حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا، وارد رنکینگ گزینشی المپیک در دسته فوق سنگین شده بود. داودی در آن رقابت‌ها در جایگاه چهارم جهان ایستاد و رقابتی سختی با لاشا تالاخادزه گرجستانی، گورمیناسیان بحرینی، لالایان ارمنی و مان اسعد سوریه‌ای داشت.

علی داوودی با قرار گرفتن در جایگاه چهارم دسته فوق سنگین قهرمانی جهان در کلمبیا ، اکنون یکی از شانس‌های مسلم حضور در پاریس است.

داودی یکشنبه شب از ساعت ۲۳ به روی تخته رقابت می‌رود که رقیبان سنتی وی مانند لاشا تالاخادزه، مان اسعد، گورمیناسیان و لالایان غایب هستند. به نظر می‌رسد که داودی برای کسب نشان طلای دسته فوق سنگین مسابقات جایزه بزرگ کوبا رقیب جدی نداشته باشد.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهان، آیت شریفی به همراه علی داودی سه مدعی ایرانی در دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم هستند که برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش خواهند کرد. همچنین در دسته ۱۰۲ کیلوگرم سیدرسول معتمدی قهرمان جهان و آسیا، رضادهدار نایب قهرمان جهان، سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو مهمترین مدعیان ایرانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای رسیدن به المپیک هستند.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

در دسته ۸۹ کیلوگرم نیز کیانوش رستمی و میرمصطفی جوادی رقابت سختی برای قرار گرفتن در کاروان اعزامی ایران به پاریس دارند.

رقابت‌های وزنه‌برداری مردان در المپیک پاریس در پنج وزن ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم برگزار می‌شود. همچنین رقابت زنان در پنج وزن ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به‌اضافه ۸۷ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

هر کشور می‌تواند سه نماینده در وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد. ۱۰ وزنه‌بردار برتر در هر دسته المپیکی، سهمیه حضور در پاریس را از طریق رنکینگ به دست می‌آورند. ورزشکاران مجبورند حداقل در پنج مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند. البته شرکت کردن در این مسابقات به معنای وزنه زدن نیست بلکه مدعیان می‌توانند در پیکارهای خاص و بنا به صلاحدید کادر فنی تنها وزنک‌شی کنند و تست دوپینگ بدهند.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی قاره‌ای در سال ۲۰۲۳، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در عربستان، مسابقات وزنه‌برداری قاره‌ها در سال ۲۰۲۴، مسابقات جایزه بزرگ قطر و جام جهانی وزنه‌برداری در تایلند مهمترین گزینشی‌های المپیک هستند.

حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان و جام جهانی ۲۰۲۴ پوکت تایلند برای مدعیان اجباری است.

رقابت داودی در غیاب تالاخادزه

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.