کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در فصل قبل توانست در زمره موفق‌ترین لژیونرهای ایران باشد و دو قهرمانی شیرین را به دست بیاورد.

حاج‌صفی؛ طعم شیرین دبل در سرزمین فلاسفه

، تیم فوتبال آاِک آتن در حضور احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی برای سیزدهمین‌ بار قهرمان سوپرلیگ یونان شد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نقش مهمی در قهرمانی تیمش در این فصل داشت و یکی از بهترین های آاک آتن بود. 

حاج صفی که محصول آکادمی سپاهان است، غیر از این تیم تنها در تراکتور در فوتبال ایران بازی کرده است و غیر از مقطعی حضور در بوندسلیگای دو و تیم اف‌اس‌وی فرانکفورت، در یونان بازی کرده است و پیراهن تیم های پانیونیوس، المپیاکوس و آاِک آتن را بر تن کرده است.

بازیکن ایرانی در این مدت توانسته است بیش از ۵۴۰ بازی باشگاهی انجام دهد و با احتساب بازی در تیم ملی ایران، شمار بازی‌های او به عدد ۶۷۰ بازی رسمی می‌رسد.

فصل ۲۳-۲۰۲۲ قطعا یکی از به یادماندنی‌ترین فصل‌ها برای بازیکن ایرانی بوده است که توانست با آاک آتن قهرمان لیگ یونان و جام حذفی این کشور شود. حاج صفی طی ۲۹ بازی توانست ۳ پاس گل ثبت کند و عملکرد خوبی در تیمش داشته باشد. 

پیش از هفته پایانی و تثبیت قهرمانی در لیگ، مسئولان تیم یونانی قرارداد بازیکن ایرانی خود را تمدید کردند تا نشان دهند که از همکاری با او خوشحال هستند. 

بر این اساس احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران قرارداد خود را به مدت ۲ فصل دیگر با باشگاه آاک آتن تمدید کرد. در حالی که شایعاتی مبنی بر رفتن این بازیکن از یونان در روزهای قبل مطرح بود در نهایت بازیکن ایرانی برای دو سال دیگر در آتن ماندنی شد.

اکنون تیم او باید در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا رقابت کند. تاکنون حضور مهدی طارمی با پورتو و علیرضا جهانبخش با فاینورد در فصل بعد لیگ قهرمانان قطعی شده است و باید دید تیم حاج صفی خواهد توانست در این رقابت‌ها باشد یا خیر.

احسان حاج صفی تاکنون در ۳ دوره جام جهانی برای ایران به میدان رفته است و در صورتی که بتواند در جام جهانی ۲۰۲۶ هم حضور داشته باشد، به رکورد چهار جام جهانی خواهد رسید. البته علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد نیز چنین شرایطی دارند و در صورت حضور در جام جهانی، چهارمین جام جهانی خود را تجربه خواهند کرد. او اکنون ۳۳ ساله است و فرصت خوبی برای رسیدن به رکورد بیشترین بازی در تیم ملی دارد.

او با ۱۲۸ بازی ملی در رده سوم بیشترین بازی‌ها در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است و ۲۳ بازی تا رسیدن به رکورد جواد نکونام در این زمینه فاصله دارد. حاج صفی و مسعود شجاعی تنها بازیکنانی در فهرست ۱۰ بازیکن با بیشترین بازی در تیم ملی ایران هستند که سابقه بازی در دو تیم استقلال و پرسپولیس را ندارند. 

حاج صفی همچنین در سه دوره جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹) نیز پیراهن تیم ملی ایران را به تن کرد و می‌تواند در زمستان در کشور قطر چهارمین جام ملت‌های خود را تجربه کند. 

افتخارات:

قهرمانی در لیگ برتر ایران: ۳ بار با سپاهان

قهرمانی در جام حذفی: ۳ بار با سپاهان و یک بار با تراکتور

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا:‌ سپاهان

قهرمانی در لیگ یونان: آاک آتن

قهرمانی در جام حذفی یونان: آاک آتن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.