رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۱۵ شهروند زنجانی طی هفته گذشته به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد ۲ نفر به دلیل شدت بالای مسمومیت‌ همچنان بستری هستند.

۱۵ شهروند زنجانی به دلیل مصرف قارچ سمی مسموم شدند

به گزارش قدس انلاین، داریوش تقی لو  با بیان اینکه قارچ ها به طور معمول پس از بارندگی ها و در محیط گرم و مرطوب رشد می کند، افزود: باید توجه داشت که گونه های قارچ متفاوت است و فقط یک مورد از آنها قابلیت مصرف دارد و اغلب سمی هستند.

وی با بیان اینکه قارچ های خودرو در طبیعت شباهت های مختلفی با هم دارند، اضافه کرد: ممکن است حتی فردی که شناخت و تجارب بالایی در جمع آوری قارچ ها دارد، نوع سمی آن را هم در کنار دیگر گونه ها قرار دهد.

این مسوول تاکید کرد: یک قارچ سمی به تنهایی می تواند یک فرد بالغ را به مرگ سوق دهد و باید عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی علائم مسمومیت خفیف تا شدید با قارچ سمی را تهوع، استفراغ، سرگیجه، زردی، تشنج، کاهش سطح هوشیاری و مشکلات گوارشی و کبدی ذکر کرد و گفت: این علائم به مرور زمان در فرد نمایان می شود بنابراین شهروندان در صورت مشاهده موارد، فرد را برای اقدامات درمانی به مراکز درمانی ارجاع دهند.

وی به عموم مردم توصیه کرد: از جمع آوری قارچ های خودرو اجتناب کنند چون خوردن یک قارچ سمی می تواند مسمومیت بالایی را در فرد ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.