واشنگتن بیش از ۵ میلیارد دلار بیت کوین توقیف شده را در اختیار دارد و هیچ تمایلی به فروش آن از خود نشان نمی دهد. این ممکن است بیش از یک استراتژی، نشان دهنده لَختی اقتصاد آمریکا در حوزه دیجیتال باشد.

دولت آمریکا بیشتر از هر دولت دیگری بیت‌کوین دارد/ ایالات متحده چرا ارزهای دیجیتال خود را نمی‌فروشد؟

به گزارش قدس آنلاین، از سرکوب فزاینده دولت فدرال بر تجارت ارزهای دیجیتال، ممکن است به نظر برسد که دولت ایالات متحده نمی تواند ارزهای دیجیتال را تحمل کند. با این حال، یک چیزی بین عشق و نفرت را در سیاست های این کشور می توان در این حوزه مشاهده کرد. خزانه داری آمریکا ذخیره ای از ۲۰۷۱۸۹ بیت کوین به ارزش ۵ میلیارد دلار دارد، که تاکنون بزرگترین میزان ذخیره بیت کوین توسط یک دولت محسوب می شود.

در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر کریپتوهای خود را از بین می برند، طبق تحقیقات جدید ارائه شده، ایالات متحده به طور پیوسته در نتیجه توقیف دارایی های غیرقانونی ارز دیجیتال، به سرمایه خود در این حوزه افزوده است. بر اساس تحقیقی که در پایان نامه دکترای ساچین جیتلی، شریک عمومی مشاور سرمایه گذاری مورگان کریک کپیتال انجام شده است، سال گذشته، ایالات متحده ۶۹۶۴۰ بیت کوین داشت که این ۹۴ درصد کل بیت کوین در خزانه دولت های جهان در آن زمان بوده است.

استارت‌آپ تحلیلی کریپتو که در نیویورک مستقر است و شرکت پورتفولیوی مورگان کریک با مقایسه رویدادهایی مانند توقیف ۱ میلیارد دلاری بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ توسط وزارت دادگستری و تراکنش‌های قابل مشاهده در بلاک چین عمومی بیت‌کوین، داده‌هایی را برای این تحقیق ارائه کردند.

همه این مقدار بیت‌کوین ای که صحبت آن رفت در اختیار سازمان‌های دولتی قرار دارد اما این بدان معنا نیست که این تنها بیت‌کوینی است که در اختیار دولت قرار دارد. و همینطور به این معنی نیست که دولت های دیگر از بیت کوین استفاده نمی کنند.» با مقایسه آن دارایی ها با اطلاعات ۱۰ ساله عرضه پول و داده های تورم، به این نتیجه می رسیم که با افزایش عرضه پول و با افزایش ترس از تورم، پذیرش بیت کوین در سطح حاکمیتی نیز افزایش می یابد و بنابراین رابطه ای معنادار در این میان وجود دارد. این مطالعه البته کره شمالی را که داده های تورم برای آن غیرقابل دستیابی است، کنار گذاشته است.

منابع بیت‌کوین تحت مالکیت دولت‌ها

به گفته شرکت Elementus که یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین است، جدول زیر جریان بیت کوین را برای ۱۱ کشور از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ نشان می دهد. بیشتر این ذخایر به دست آمده از توقیفات دولتی است.

دولت آمریکا بیشتر از هر دولت دیگری بیت‌کوین دارد/ ایالات متحده چرا ارزهای دیجیتال خود را نمی‌فروشد؟

چند نکته برای این قضیه وجود دارد. اول اینکه، ایالات متحده برخی از دارایی های بیت کوین خود را با قیمت ۳۶۶.۵ میلیون دلار در ۱۱ مزایده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ فروخته است. نکته دیگر این است که دولت آمریکا ظاهرا هرگز بیت کوین نخریده است، بنابراین اگرچه ممکن بود تصمیم آگاهانه ای برای حفظ بیشتر آن وجود داشته باشد، اما خریدها منفعلانه بوده اند و تنها شامل توقیفات در این حوزه است. علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که این فروش منجر به از دست رفتن ارزش بالقوه سرمایه ای به میزان ۴.۸ میلیارد دلار شده است.

در حالی که مالکیت بیت کوین توسط دولت می تواند یک پوشش در برابر تورم باشد، غیر محتمل است که ذخیره ۵ میلیارد دلاری با توجه به اندازه ترازنامه دولت ایالات متحده، تأثیر معنی داری به عنوان پوشش داشته باشد. جانا رینگوالد، دادستان ایالتی آلمان می گوید که فروش فوری بیت کوین توسط کشورش اجباری نیست. او می‌گوید که «صد درصد مطمئن است که توقیف‌هایی وجود خواهد داشت» و «دادستان می‌تواند دستور فروش اضطراری بیت کوین های توقیفی را بدهد، اما ممکن است از آن خودداری کند.»

لزلی سامیس، وکیل مدافع جنایی مستقر در تامپای ایالت فلوریدا که فعالیتش شامل چندین پرونده توقیف ارز دیجیتال است، می‌گوید به احتمال زیاد بوروکرات‌های وزارت دادگستری آمریکا منتظر شفاف‌سازی بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال به طور کلی هستند. سامیس می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنها احتمالاً تصمیم گرفته‌اند که منتظر وضع قانونی توسط کنگره یا وزارت دادگستری بمانند قبل از اینکه همه آن دارایی‌های دیجیتالی خود را جابجا کرده و یا سیاستی دیگر در این باره اتخاذ کنند.

منبع: فوربز

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.