کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» داستان زندگی هفت شهید نوجوان کشور نوشته منوچهر نعیمی قمی توسط انتشارات حماسه سخن قم به زیور چاپ آراسته شد.

کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» در قم به زیور چاپ آراسته شد

به گزارش قدس آنلاین، نعیمی قمی اظهار داشت: کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» داستان زندگی هفت شهید نوجوان از استان‌های مختلف کشور از جمله قم است که انتشارات حماسه سخن اخیراً آن را به چاپ رسانده است.

این نویسنده افزود: این کتاب در ۱۱۰ صفحه و شمارگان یک هزار نسخه در سال جاری با نظارت و مشارکت اداره کل حفظ آثار نشر و ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی و انتشارات حماسه سخن قم به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به داستان‌های این کتاب به ترتیب فهرست عنوان کرد: «پهلوانی از دیار سیستان» ویژه شهید سِبیل اخلاقی، ۱۱ ساله از استان سیستان و بلوچستان شهر نیکشهر، «یار امام دوازدهم» ویژه شهید مصطفی انجم افروز، ۱۹ ساله از استان قم، «تنها آرزوی نوجوانی» ویژه شهید حسین جهانگیریان، ۱۶ ساله از استان قم و «تنفگ بازی» ویژه شهید محمدحسین ذوالفقاری شورک، ۱۲ ساله از استان یزد از جمله بخش‌های کتاب هستند.

وی همچنین دیگر بخش‌ها را شامل «فرشته ها نمی میرند» ویژه شهید صادق صادق زاده نصرآبادی، ۱۵ ساله از استان اردبیل شهر مشکین شهر، «معامله با خدا» ویژه شهید احمدرضا عباسی، ۱۸ ساله از استان مرکزی شهر آستانه و «مأمور شناسایی» ویژه شهید بهنام محمدی راد ۱۴ ساله از خرمشهر عنوان کرد.

نویسنده کتاب تنها آرزوی نوجوانی بیان کرد: در حال حاضر عضو سرای اهل قلم و انجمن صنفی نویسندگان کودک و نوجوان هستم و نویسندگی را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده ام.

وی افزود: اولین داستان کوتاه خود را برای سنین نوجوان، در سال ۱۳۸۲ با نام «اشک و تنهایی» در هفته نامه دوچرخه با حمایت سر دبیر وقت چاپ کردم و از این رو انگیزه ام برای ادامه کار دو چندان شد. در مقطعی با شرکت در جلسات آموزش ویراستاری و جلسات آموزش داستان نویسی که در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شد، با بهره گیری از اساتید انجمن، تلاش کردم تا داستان نویسی را به صورت حرفه ای تر دنبال کنم.

نعیمی قم افزود: تا نیمه سال ۱۳۸۷ بیش از ۳۰ عنوان داستان کوتاه برای مخاطبین کودک و نوجوان و بزرگسال در مجلات و روزنامه‌های مرتبط آن دوران، از بنده به چاپ رسید.

این نویسنده در مورد انگیزه خود از نوشتن کتاب تنها آرزوی نوجوانی گفت: در سال گذشته به لطف خدا و معرفی یکی از دوستان با انتشارات حماسه سخن آشنا شدم. بعد از چاپ دو کتاب مجموعه داستان توسط این انتشارات، مدیریت نشر پیشنهاد چاپ مجموعه داستانی برای شهدای نوجوان را به بنده ارائه داد. با توجه به شناختی که از شهید حسین جهانگیریان داشتم و سیر و سلوک این شهید عزیز همین موضوع انگیزه‌ای شد تا نوشتن این مجموعه داستان را آغاز کنم.

وی ادامه داد: به برکت این شهید و لطف خدا اسامی شهدای بعدی نیز به صورت کاملاً اتفاقی مشخص شدند و بعد از چند ماه تحقیق و نوشتن مجموعه به پایان رسید و امسال با همیاری دوستان در استان مرکزی و پیگیری‌های دلسوزانه مدیریت نشر حماسه سخن به ثمر نشست.

وی افزود: در طول تحقیق، برای نوشتن این داستان‌ها، بارها و بارها دلم به درد آمد. وقتی فهمیدم چه فرشته‌های معصومی را در آن سال‌های پر درد و رنج، ناجوانمردانه از دست دادیم. بندگان لایقی که اگر اکنون زنده بودند؛ کشوری آباد و آزادتر و بی نیاز به دایه‌های دلسوزتر از مادر داشتیم.

نعیمی قمی اضافه کرد: وقتی برای نوشتن، اسامی زیادی از این خوبان را بررسی می‌کردم و وارد دوران زندگی کوتاه، ولی پربارشان می‌شدم؛ دو نکته مهم، بیش از هر چیز دیگر، توجهم را به خود جلب کرد. نکاتی که در شخصیت اکثر آنها مشترک بود. یکی نگاه عاشقانه و اعتقاد واقعی و خاصشان، نسبت به خالق و فرامین قرآن آسمانی و دومی علاقه‌ی قلبی و خالصانه و به دور از ریا و نمادِ بر پیشانی، نسبت به نماز.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب «گاوی که الاغ شد!» برای کودکان، گروه سنی (الف و ب) چاپ نشر رامین در سال ۱۳۸۷- مجموعه داستان «هرچی من میگم!» برای نوجوانان- چاپ انتشارات حماسه سخن در سال ۱۴۰۱- مجموعه داستان «مِیت، به شرط چاقو» برای بزرگسالان- چاپ انتشارات حماسه سخن در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.