سفیر ایران در ترکمنستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استقبال همسایگان ترکمن‌ قرار دارد.

همسایگان ترکمن از ظرفیت‌های پزشکی مشهد استقبال می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، غلام‌عباس ارباب خالص روز یکشنبه در نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: ارایه خدمات با کیفیت در قالب شرکت‌های گردشگری سلامت به بیماران خارجی، یکی دیگر از موضوعات با اهمیت در ارتباط با کشور ترکمنستان است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست مشترک در مشهد یا عشق‌آباد زمینه عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های این دو کشور را فراهم می‌کند.

دیپلماسی سلامت، ابزار ارتباطی مهم با کشورهای همسایه

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست پیرامون مناسبات دو کشور در حوزه علوم پزشکی گفت: این دانشگاه پتانسیل بسیار غنی و مناسبی در حوزه بهداشت، درمان و پژوهش دارد و سایر کشورهای همسایه می‌توانند از این ظرفیت دیپلماسی سلامت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بهره ببرند.

محمد علی کیانی با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی و کمک به حوزه درمان و داروی کشورهای همسایه از جمله رسالت‌های حوزه دیپلماسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است، افزود: کشور ترکمنستان از جمله کشورهایی است که بیماران آن می‌توانند در نزدیکترین مسافت خدمات درمانی مورد نیاز خود را در شهرستانهای درگز، قوچان و مشهد دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در مرز دوغارون نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی دارد با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران، منطقه آزاد درمانی ایجاد کند، افزود: نیازهای بیماران در حوزه دندان پزشکی، پوست و آندوسکوپی که در نیمی از روز ارایه می‌شود را می‌توان در این منطقه آزاد درمانی ارایه کرد و مابقی خدمات پزشکی، با دریافت ویزا در اختیار بیماران افغانستانی قرار گیرد.

کیانی با بیان اینکه خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تعرفه مناسب و کیفیت عالی به گردشگران سلامت ارایه می‌شود، ادامه داد: در حوزه خدمات گردشگری سلامت به بیماران کشورهای خارجی نیز تدابیر زیادی از جمله حذف دلالان وفعال کردن شرکت‌های گردشگری انجام شده است تا میزان رضایت گردشگران خارجی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.