مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال ما ایجاد ۴۰۰ هزار شغل است، گفت: در حوزه مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام تعهد ایجاد ۵۰ هزار را داشته است.

هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در سال ۱۴۰۲

محمد ترکمانه افزود: در سال گذشته بنیاد برکت در حوزه اشتغال نزدیک به هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد و نزدیک ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم.

ترکمانه با اشاره به موضوع امنیت غذایی و توجه به تولیدات کشاوری، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد طرح‌های ما در حوزه کشاورزی تعریف می‌شود و بیش از ۷۰ رسته تقسیم‌بندی شده است و در حوزه کشاورزی حدود ۱۴۴ هزار طرح و ۵۴۰ هزار شغل محقق شده است.

وی با اشاره به ماموریت بنیاد امسال بنیاد برکت، افزود: امنیت غذایی محور اصلی فعالیت ما قرار گرفته است. آنچه در کشور از منابع و ظرفیت دریایی استفاده می‌کنیم تنها ۵ درصد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ۹۵ درصد بلا استفاده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ،در حوزه اقتصاد دریا می‌توانیم از آبزی پروری استفاده کنیم که از این ظرفیت که معادل ۵ میلیون تن است تنها یک پنجم آن را استفاده می‌کنیم.

ترکمانه افزود: اگر به آبزی تنها یارانه کمی نیز پرداخت کنیم بازده خیلی خوبی دارد و بنیاد برکت اقتصاد دریا را در دستور کار قرار داده و ۸ هزار طرح در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بخش کشاورزی، بیان داشت: افزایش متراژ گلخانه‌ها و نهال مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده تا از فناوری‌های روز استفاده شود تا ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

ترکمانه با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال ما ایجاد ۴۰۰ هزار شغل است، گفت: در حوزه مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام تعهد ایجاد ۵۰ هزار را داشته است.

مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: در حوزه مسکن محرومین ۴۲ هزار مسکن ایجاد شده است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای بیش از دو معلول ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این بنیاد ماموریت توانمندسازی اقتصادی داشته است، اظهار داشت: ایجاد کارخانه تولید چادر مشکی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در حال انجام است و قصد داریم با کاهش هزینه تولید این محصول، قیمت نهایی محصول نیز کاهش داشته باشد.

وی ادامه داد: تمرکز را بر رویکرد اشتغال در مناطق کم برخوردار گذاشتیم و رویکرد منجر به تولید مدنظرمان بود.

وی با بیان اینکه موضوع حمایت از تولید پوشاک اسلامی از دیگر محورهای مورد توجه بنیاد برکت است، تصریح کرد: حمایت از طرح‌های ایرانی و اسلامی در پوشاک مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.