نمایشنامه‌های «نوزده، نود ونه» نوشته ایوب آقاخانی و «خواب خوب خواب» نوشته سلیم باشکوه از تازه‌ترین نمایشنامه‌های تولیدی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است که از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر کتاب شد.

دو نمایشنامه تازه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «نوزده، نودونُه؛ درام در نُه صحنه» به‌قلم ایوب آقاخانی و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار شد. این کتاب در ۷۲ صفحه به توصیف درام می‌پردازد و با بیان شاهد مثال‌هایی روش‌های نگارش درام را توضیح می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اصلاً گزینه دیگه‌ای روی میز نیست. همه‌ش دعوای قدرته. معادلات دنیا داره جابه‌جا می‌شه؛ هزینه‌ش رو هم مردم عادی می‌دن؛ مثل همیشه حتی اگه اشتباه انسانی پشتش باشه. چرنوبیل یادت نیست؟ برای اون چشم‌بادومی‌ها هم که «مردم» یعنی «گله». فقط «شماره» عددها عوض می‌شن؛ قدرت جابه‌جا می‌شه تا بعضی‌ها بشینن سرجاشون و بفهمن دنیا دست کیه! این وسط ناصر و نرگس برای دوست‌های صمیمی‌شون گریه می‌کنن و یه جنازه می‌افته وسط خونه ما!» 

کتاب «نوزده، نودونُه؛ درام در نُه صحنه» با قیمت ۶۰هزار تومان در بازار نشر در دسترس مخاطبین قرار دارد.

کتاب «خواب خوب خواب» نیز نمایشنامه‌ای نوشته سلیم باشکوه است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«خواب خوب خواب» روایتی از زندگی خانواده‌ای است که بعد از به کما رفتن و نباتی شدن زندگی یکی از برادران درگیر مشکلات فراوانی می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: «خواب خوب خواب» ترسیم هابیل و قابیل یکی از مهم‌ترین اساطیر انسانی است که روایت آن در حصار مکان و زمان خاصی متوقف نمانده است، پرداخت به این اسطوره در کنار پی‌رنگ‌های دیگر که در جریان داستان «خواب خوب خواب» اتفاق می‌افتد نشانی از حضور زنده این اسطوره در زندگی انسان معاصر دارد.

در گزیده ای از این کتاب آمده است: «مشهد اگه امام رضا نداشت، کبوتراش چیکار می کردن؟»

این کتاب که در قطع پالتویی با ۶۰ صفحه و قیمت ۵۵ هزار تومان در بازار نشر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است، سلیم باشکوه پیش از این، نمایشنامه «خواب خوب خواب» را در سال ۱۳۹۶ کارگردانی و روی صحنه برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.