معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: در سال ۱۴۰۰فقط به ۲۰ کشور صادرات داشتیم و این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ کشور رسید.

تولیدات خراسان شمالی به ۳۱ کشور جهان صادر می‌شود

به گزارش قدس انلاین، ناصر فخر موحدی   اظهار داشت: هدفگذاری خراسان شمالی افزایش صادرات به کشورهای همسایه است و تلاش برای فعال‌سازی زیرساخت‌های صادراتی استان یک وظیفه است.

وی افزود: در تمام چرخه اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ صادرات استان ۳ برابر بیش از هدفگذاری‌ها بود و ۲۱۵ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: رشد صادرات از گمرک‌های خراسان شمالی موجب صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری از گمرکات شد.در این مورد شاهد رشد گمرکات هستیم و دیگر کالای استان از سایر مبادی و گمرکات صادر نمی‌شود بلکه صادرات در استان انجام می‌شود.

فخر موحدی گفت: تلاش بر این است که تولیدات استان را به تمام کشورهای هدف صادر کنیم و در این زمینه تراز تجاری صادرات استان مثبت شد و دبیرخانه توسعه صادرات در سازمان صمت استان فعال شده و همه تشکل‌های بخش خصوصی به صورت هدفمند فعالیت کردند.

وی افزود: رقم صادرات استان که از ۶۰ میلیون دلار به ۱۵۰ میلیون دلار در سال جاری رسید این نشان‌دهنده رشد صادرات خراسان شمالی است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم کمک شایانی به توسعه صادرات استان‌ها کرده و این روند نوید روزهای بسیار خوبی را می‌دهد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در استان هر تولید کننده به یک صادر کننده تبدیل شود.در سال ۱۴۰۰فقط به ۲۰ کشور صادرات داشتیم و این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ کشور رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.