کره شمالی در نشست عمومی و بزرگ حزب کارگران این کشور بر ضرورت تقویت همبستگی با کشورهای مخالف هژمونی آمریکا در جهان تاکید کرد.

تأکید کره شمالی بر همبستگی با کشورهای مخالف سلطه جویی آمریکا در جهان

به گزارش قدس آنلاین، کره شمالی پرتاب ناموفق ماهواره نظامی خود در ماه گذشته را «بزرگترین شکست» این کشور خوانده است. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی که مواضع دولتی پیونگ یانگ را بازتاب می‌دهد روز دوشنبه گزارش داد، در آخرین نشست حزب کارگران کره، از پرتاب ناموفق ماهواره نظامی این کشور به عنوان یک شکست بزرگ یاد شده است.

در نشست بزرگ این حزب که از جمعه تا یک شنبه برگزار شده به کارگزاران و محققان دستور داده شده تا این شکست نظامی را تجزیه و تحلیل کنند و برای آزمایش بعدی در آینده نزدیک آماده باشند. 

در این گزارش آمده است که عومل مسئول در پرتاب این ماهواره شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

پیونگ یانگ ماه گذشته قصد داشت یک ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کند که به دلیل نقص فنی با عدم موفقیت روبرو شد. کره شمالی شکست این آزمایش را در اقدامی کم سابقه اعلام کرد و گفت: 
این موشک ماهواره بر پس از از دست دادن نیروی رانش به دلیل راه اندازی غیرعادی موتور مرحله دوم به دریا سقوط کرد.

تحلیلگران می‌گویند این ماهواره نظامی بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی این کشور در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است.

حزب حاکم کره شمالی در نشست عمومی خود همچنین بر  ادامه توسعه قابلیتهای اتمی خود وتقویت همبستگی با دیگر کشورها که مخالف هژمونی آمریکا در نظام بین المللی هستند تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.