وزیر کشور گفت: سد گیوی با ذخیره ۲۰ میلیون متر مکعب تأمین کننده آب شرب و بخش کشاورزی شهرستان کوثر است.

ذخیره ۲۰ میلیون متر مکعبی آب در سد گیوی

به گزارش قدس انلاین، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در آخرین مرحله از سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل، در سفر به شهرستان کوثر از سد گیوی بازدید و در جریان روند احداث پایاب این سد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با همت مسئولان استانی و محلی این سد به ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی شده که پنج میلیون متر مکعب آن برای استفاده کشاورزان و باغداران در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وزیر کشور گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز پایاب این سد امکان توسعه کشت و زرع و تحول در نظام اداری را فراهم می‌آورد.

وحیدی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر بازدید کرده و از تأمین زمین و واگذاری آن برای جوانان منطقه با هدف ساخت واحدهای ویلایی ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند تا طرح نهضت ملی مسکن در ابعاد شهری و روستایی در سال‌های آینده به نتیجه برسد که در این زمینه واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همراهی مردم در پرداخت منابع می‌تواند راهگشا باشد.

عملیات اجرایی تونل اسالم – خلخال تا تیرماه شروع می‌شود

وزیر کابینه سیزدهم از صدور مجوز و آغاز عملیات احداث حفاری تونل اسالم – خلخال خبر داد و خاطرنشان کرد: این تونل از ضرورت‌های تردد ایمن در این مسیر است که باید با سرعت روند اجرایی آن را شاهد باشیم.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جاده کلور – درام نیز که راه دسترسی استان اردبیل را به زنجان راحت تر می‌کند، در مراحل ساخت قرار گرفته و پیمانکار باید به این پروژه سرعت دهد.

وزیر کشور بیان کرد: دولت سیزدهم تمام مناطق کشور را به کارگاه عظیم عمرانی و آبادانی تبدیل کرده و شبانه روز با همت مدیران سعی بر این است تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رضایت مردم فراهم آید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.