مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۶ هزار انشعاب آب غیرمجاز در استان داریم که ۱۵۰۰ انشعاب در شهرها و ۴۵۰۰ انشعاب در نقاط روستایی استان وجود دارد.

وجود ۶ هزار انشعاب آب غیرمجاز در خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، مهدی دوستی ، از وجود ۶ هزار انشعاب آب غیرمجاز که ۱۵۰۰ انشعاب در شهرها و ۴۵۰۰ انشعاب در مناطق روستایی است، خبر داد و اظهار داشت: این حجم مصرف آب غیرمجاز فشار مضاعفی را بر شبکه تحمیل کرده است. 

وی به افزایش مصارف آب در مناطق روستایی با توجه به خشکسالی و خشک شدن قنوات اشاره کرد و افزود: مصارف آب در مناطق روستایی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در مرکز استان از ۸۰ هزار مترمکعب به ۹۲ هزار مترمکعب کاهش شدید سطح مخازن ذخیره آب را در پی داشته است.

دوستی از شهروندان خواست با کاهش ۱۵ درصدی در مصارف خود از قطعی آب در ایام گرم سال جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه استمرار این مصارف ما را با مشکل مواجه خواهد کرد، خواستار مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان برای گذر از این بحران آبی شد و عنوان کرد: در این راستا باید مصارف غیرضروری را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علی‌رغم این کمبودها در تامین آب استان مشکلی نداریم، افزود: در شرایط فعلی مدیریت پیک لحظه‌ای سخت و دشوار شده و باید برای مدیریت شبکه تلاش کنیم.

دوستی همچنین بر جداسازی آب فضای سبز شهرداری‌ها از شبکه آب شرب شهری تاکید کرد و گفت: در ۵ شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم، ولی در هیچ شهری به بحران نرسیده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: بحران آب وقتی ایجاد می‌شود که تولید از مصرف کمتر باشد و در حال حاضر در استان خراسان جنوبی در حالت سر به سر در تولید و مصرف قرار داریم.  

وی در مورد تامین آب شهرستان قاین نیز عنوان کرد: در این شهرستان هم با تنش آبی مواجه هستیم، اما در مجموع برای تامین آب مردم مشکلی نداریم و تا بحران فاصله است. 

دوستی عنوان کرد: علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش خانگی در حوزه ادارات و بخش صنعت و تولید هم بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌هایی ارسال شده که ملزم به رعایت هستند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از مردم خواست حداقل مصرف را در استحمام و شست‌وشوی ظروف و البسه داشته باشند تا دچار افت شدید آب نشویم.  

دوستی همچنین از قطعی برق به عنوان تهدیدی برای شبکه آب یاد کرد و اظهار داشت: قطعی برق شبکه را دچار حادثه می‌کند که برای مدیریت این تهدید ۵ مگاوات ظرفیت تولید برق از طریق ۲۸ دستگاه دیزل ژنراتور پیش‌بینی شده و این در حالی است که نیاز برقی ما ۳۸ مگاوات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.