۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 885660

یادداشت شفاهی:

عزت شیعه را حفظ کنیم

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق

باید برای حفظ عزت شیعه مراقبت کنیم. همان طور که امام صادق(ع) فرموده‌اند زینت شیعه باشید و با رفتار خوب خود الگوی دیگران باشید. مکتب تشیع مکتب محبت است و بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان اگر با شیعه آشنا شوند بی‌درنگ تشیع را انتخاب می کنند چرا که با فطرت آنان سازگارتر و نزدیکتر است.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق، استاد اخلاقی که این روزها برای انجام مناسک حج تمتع در سرزمین وحی حضور دارد؛ از دیده‌ها، شنیده‌ها و مراودات خود با مسلمانان سایر نقاط جهان به قدس آنلاین می‌گوید:

حج امسال در نگاه سایر کشورها به ایران و ‌حجاج ایرانی نگاه خاص و ‌متفاوتی است به طوری که این تفاوت در گفت‌وگو با مسلمانان سایر کشورها کاملاً هویدا است. به طور نمونه پس از اتمام سعی صفا و ‌مروه در عمره تمتع با یکی از برادران اهل سنت از کشور پر راز و رمز مصر برخورد کردیم.

او وقتی فهمید ما ایرانی هستیم می گفت: «ایران قدرت خداست. قدرت اسلام و دین است. ایران مقابل کفر ایستاده است». او به عنوان یک مسلمان سنی مصری به ایران افتخار می کرد.

در بیان این برادر مصری چند نکته مهم نهفته بود. ابتدا قدرتمند بودن ایران. قدرتی که محصول و برآیند چند عامل است.

عواملی مانند لطف خدا به ایران، پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام، حضور همیشه مردم در صحنه‌های مختلف، رشد علمی ایران توسط دانشمندان جوان، رهبری حکیمانه رهبری ایران از بزرگترین این عوامل هستند. در کنار آن قدرت موشکی و نظامی و دیپلماسی فعال مخصوصاً راهکار ماه‌های اخیر در این نقش اقتدار بی‌تاثیر نبوده است. افزون بر آن از جمعیت کشور که یکی از مؤلفه‌های قدرت است غفلت کرده‌ایم در صورتی که این عامل از مهمترین این موارد است و سالهاست با توطئه دشمنان مورد حمله قرار گرفته است.

 نکته مهم دیگر در بیان برادر مسلمان مصری داشتن نگاه توحیدی است که این قدرت را از خدا و اسلام می‌داند و این نگاه توحید افعالی به موضوع بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده او همانند سایر مسلمانان ایستادگی مقابل کفر را مؤلفه‌ای برای ابراز قدرت و قدرتمند شدن می‌دانست. در پایان این که افتخار کردن یک مسلمان اهل سنت از کشور مصر به ایران اسلامی شیعی نشان از جواب دادن شعار وحدت اسلامی است که سالها امام و رهبری و اسلام شناسان بر روی آن ایستادگی کردند و خون دل‌ها خوردند.
باید برای حفظ عزت شیعه مراقبت داشته باشیم. همان طور که امام صادق(ع) فرموده‌اند زینت شیعه باشید و با رفتار خوب خود الگوی دیگران باشید. مکتب تشیع مکتب محبت است و بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان اگر با شیعه آشنا شوند بی‌درنگ تشیع را انتخاب می کنند چرا که با فطرت آنان سازگارتر و نزدیکتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.