استاندار آذربایجان‌ غربی از آمادگی پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین در مرز تمرچین خبر داد و گفت: همدلی موجود بین اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در استان که در ایام اربعین سال گذشته نمود زیادی داشت، مایه قدرت، مباهات و نماد اتحاد و انسجام است.

مرز تمرچین ظرفیت‌ پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین را دارد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدصادق معتمدیان در نشست با مدیران موکب‌های اربعین در آذربایجان‌ غربی، اظهار داشت: همکاری هموطنان مسیحی تا هموطنان اهل سنت در استان در ایجاد موکب‌های اربعین و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی، بیانگر اتحاد و انسجام در استان است.

وی افزود: امام حسین(ع) متعلق به تمامی آزادیخواهان جهان است و ما در سال گذشته در مرز تمرچین، نماد زیبایی از تعامل، همدلی و اتحاد ادیان و مذاهب را شاهد بودیم.

استاندار آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: مرز تمرچین از امن‌ترین مرزها در پیاده‌روی اربعین سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانع اندک در مسیر زائران اربعین نیز برطرف خواهد شد، گفت: باید با بهبود زیرساخت‌ها در زمینه پذیرایی از زائران، عملکرد خوبی داشته باشیم.

معتمدیان بیان کرد: به زائرانی که از استان‌های شمال غرب کشور اعم از آذربایجان غربی، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، توصیه شده از مرز تمرچین سفر کنند.

وی ادامه داد: امسال تسهیلاتی برای زائرانی که از ترکیه، جمهوری آذربایجان، قفقاز جنوبی و گرجستان قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، پیش‌بینی شده تا در مرزها معطل نشوند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از ظرفیت‌های سایر شهرستان‌ها و استان‌ها نیز در ایام اربعین امسال استفاده شده و مسیرهای مختلفی برای ورود و خروج زائران تعبیه می‌شود تا خدمات حداکثری داشته باشیم.

معتمدیان تاکید کرد: مردمی بودن این حرکت باید حفظ شود و دولت ها به عنوان حاکمیت فقط وظیفه تسهیل دارند.

وی با بیان اینکه اولویت اول مسئولان جمهوری اسلامی ساماندهی این حرکت مردمی و نهادینه کردن آن است، گفت: توفیق خدمت‌رسانی به امام حسین (ع) یک نعمت الهی بوده و سال قبل تجربیات خوبی داشتیم و تقریبا با توجه‌ به ملاحظات و حساسیت‌ها در نهایت امنیت و آرامش میزبان زائران بودیم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال ظرفیت‌ پذیرش ۵۰۰ هزار زائر را داریم که برنامه‌ریزی شده هر سال توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: هر موکب یک قرارگاه فرهنگی بوده و باید یک قرارگاه رسانه‌ای نیز باشد؛ کار فرهنگی در این موکب ها در اولویت بوده و همه استان پای کار می باشند و از ظرفیت علما و روحانیان استفاده خواهد شد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: مرز تمرچین باید به جلوه ای از اتحاد و همدلی ادیان و اقوام تبدیل شود و در این راستا سفرهای هوایی پیگیری شده تا بحث سفر هوایی به بغداد و نجف راه اندازی شود.

مراسم پیاده‌روی اربعین امسال از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا ۱۵ شهریورماه که روز اربعین است، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.