دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از صدور حکم جلب ویژه مرتبطان پرونده فساد شهرداری مریوان خبر داد و گفت: با ورود قاطعانه دستگاه قضایی ۲۰ نفر از باندهای فساد شهرداری سنندج نیز بازداشت شدند.

صدور حکم‌ جلب ویژه مرتبطان پرونده فساد شهرداری مریوان/ ۲۰ نفر از باندهای فساد شهرداری سنندج بازداشت شدند

به‌گزارش قدس آنلاین، محمد جباری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه در دادگستری استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام پیش‌رو، احقاق حقوق عامه را از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی واگذاری‌ها و تصرف اراضی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از بررسی ۱۰ هزار واگذاری توسط دستگاه قضایی در استان خبر داد و گفت: بحث بلوکه کردن و تصرف زمین‌های دولتی تعیین تکلف شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار زمین بلوکه شده خارج و در اختیار طرح‌هایی به نفع دولت از جمله مسکن ملی قرار گرفته است، تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات حوزه جوانی جمعیت در استان پیگیری شده و مشکلات این حوزه برطرف و یا موارد لازم به مرکز منعکس شده است.

وی با اشاره به وضعیت حوزه معادن افزود: استان کردستان دارای معادن و ظرفیت‌های متعددی در این حوزه است که در دو سال اخیر به جد به این بخش ورود کرده و نتایج قابل اعتنایی داشته است.

جباری از ورود دادستانی به حوزه بهداشت و درمان کردستان در قالب نظارت و پایش‌های میدانی خبر داد و بیان کرد: اخیرا به حوزه داروخانه‌ها ورود کرده‌ و مشکلات ۲۰ داروخانه بررسی و رفع شد، چرا باید ۵۰ نفر در داروخانه‌ها در صف انتظار باشند.

وی بیان کرد: در قالب احقاق حقوق عامه، روند ارائه خدمات پزشکان به مردم مورد توجه و رصد دستگاه قضایی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از تشکیل قرارگاه جهادی شورای حفظ حقوق بیت‌المال ویژه مبارزه با زمین‌خواری و تعرض به حریم جاده و راه‌ها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات این حوزه بلافاصله پیگیری و باید اجرایی شود.

وی به اقدامات حوزه مقابله با تغییر کاربری و قلع و قمع اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سنندج پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ فقره پرونده اراضی در این شهرستان قلع و قمع شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از ورود دستگاه قضایی به مشکلات صندوق قرض‌الحسنه سنندج خبر داد و گفت: این صندوق در سال ۵۸ توسط آیت‌الله بهشتی و با تخصیص ۲۵۰ هزار تومان تاسیس شده و بیش از ۲۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند که در طول این سال‌ها دوران فراز و نشیب زیادی داشت و اگر ورود نمی‌کردیم املاک ۳۰۰ میلیاردی به تاراج می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه با ورود دستگاه قضایی مشکلات این صندوق قرض‌الحسنه برطرف و مجدد راه‌اندازی شده و مدیران و اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند، ابراز داشت: خوشبختانه در بخش مشکلات آب شرب سنندج نیز پیگیری‌ها و اقدامات زیادی انجام‌و منتج به نتیجه شد.

جباری از ورود به مفاسد اداری دستگاه‌های اجرایی از جمله استاندارد، محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و یادآور شد: پرونده تخلفی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کردستان تشکیل و در دستگاه قضایی در حال پیگیری است که جزئیات آن به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده شهرداری مریوان و سنندج به کجا رسیده است، گفت: پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مریوان در حال پیگیری و حکم جلب ویژه مرتبطان این فساد صادر و پرونده دنبال خواهد شد.

جباری با اشاره به اینکه سال گذشته نیز دستگاه قضایی ورود جدی و مستقل به تخلفات شهرداری سنندج داشت، یادآور شد: در این راستا نیز ۲۰ نفر از مفسدان و باندهای ساخت‌وساز غیرمجاز بازداشت و پرونده همچنان در حال پیگیری و بررسی است که نتایج آن نیز به موقع اطلاع‌رسانی‌خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.