تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی‌های دریایی و حفاظت از محیط‌زیست دریایی و تالابی کشور امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری برای پیشگیری و کنترل آلودگی‌های دریایی و حفاظت از محیط‌زیست دریایی و تالابی کشور

به گزارش قدس آنلاین، امید صدیقی، مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص امضای این تفاهم‌نامه گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی‌های دریایی و حفاظت از محیط‌زیست دریایی و تالابی کشور انجام شده است.

وی، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین با استفاده از منابع نیروی انسانی، فنی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و بانک‌های اطلاعاتی طرفین عنوان کرد.

به گفته صدیقی، مدت این تفاهم‌نامه همکاری ۲ سال است که با توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امکانات خوبی از جمله ۱۳ مرکز تحقیقاتی در مناطق ساحلی، شناور، آزمایشگاه و نیروهای متخصص دارد که می توان از این امکانات در بحث حفاظت از محیط‌زیست دریایی و آبزیان و نیز پایش آلودگی‌های دریایی استفاده کرد.

صدیقی افزود: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه، استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای گیلان برای پایش محیط‌زیست دریایی خزر است که طی امسال و سال آینده انجام خواهد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری به امضای امید صدیقی، مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست و محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور رسید.

پایان پیام/
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.