یک مقام روسی در واکنش به پیشنهاد قزاقستان مبنی بر پایان یافتن گفت‌وگوهای سه‌جانبه، ایران، روسیه و ترکیه بر سر مسئله سوریه عنوان کرد که مذاکرات آستانه به پایان نرسیده است.

روسیه: مذاکرات روند آستانه می‌تواند در مکان دیگری برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، الکساندر لاورنتیف، مذاکره‌کننده روسی روز چهارشنبه در واکنش به پیشنهاد اخیر قزاقستان، میزبان مذاکرات آستانه گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که روند آستانه به پایان رسیده است اما اگر طرف قزاق تصمیم گرفته که این مذاکرات به مکان دیگری منتقل شود، ما در اینباره گفت‌وگو خواهیم کرد و یکی را انتخاب می‌کنیم.

وی همچنین گفت که روسیه، ترکیه و ایران می‌توانند به طور نوبتی میزبان نشست این مذاکرات باشند.

به گزارش ایسنا،‌ کانات تومیش، معاون وزیر خارجه قزاقستان روز چهارشنبه خواستار پایان یافتن مذاکرات روند آستانه شد و عنوان کرد که هدف این گفت‌وگوها محقق شده است.

وی به خبرنگاران گفت: خروج تدریجی سوریه از انزوا در منطقه می‌تواند نشانه این دانست که روند مذاکرات آستانه وظیفه خود را انجام داده است. با در نظر گرفتن اینکه سوریه به خانواده اعراب بازگشته است، ما به طور رسمی پیشنهاد می‌دهیم که بیستمین نشست روند آستانه، به عنوان آخرین نشست اعلام شود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه مشترک خود پس از پایان نشست اخیر روند آستانه عنوان کردند که بر سر برگزاری بیست و یکمین نشست بین المللی سوریه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ توافق کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.