پس از حمله پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی مناقین حالا حرف و حدیث‌هایی درباره ضرورت اقدام برای بازگرداندن این گروه به کشور و محاکمه آن‌ها شکل گرفته است

قدس در گفت‌وگو با محمد صادق کوشکی به بررسی استرداد منافقین به ایران می‌پردازد/ منافقین را برگردانیم یانه؟

به گزارش قدس آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور روز گذشته در حیاط دولت گفته است: «اقدامات حقوقی برای استرداد منافقین به ایران در جریان است که متولی این امر قوه قضائیه و وزارت اطلاعات هستند». 

محمد صادق کوشکی، نویسنده وکارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با قدس درباره نحوه استرداد منافقین به ایران، اظهار می‌کند: افرادی که امروز در آلبانی حضور دارند، تحت حمایت آمریکایی‌ها هستند و این کشور منافقین را به‌عنوان پناهنده به سازمان ملل معرفی کرده و از لحاظ بین‌المللی امکان بازگشت این افراد به ایران میسر نیست. وی تصریح می‌کند: مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران بارها به دولت آلبانی نسبت به اقدامات گروهک منافقین که در این کشور مستقر هستند و به منافع جمهوری اسلامی ایران ضربه می‌زنند، هشدار داده و اعلام کرده بودند از لحاظ بین‌المللی ایران حق دفاع مشروع در برابر هر تهدیدی را دارد و آلبانی را به‌عنوان متخاصم در برابر خود می‌داند و آن‌ها امروز به این موضوع رسیده‌اند. کوشکی با اشاره به اینکه از چه طریق می‌توان افراد ساکن در پایگاه اشرف در آلبانی را به ایران مسترد کرد، می‌افزاید: ایران باید بااستفاده از دیپلماسی از گذشته پیگیر مسئله منافقین از طریق دادگاه‌های اروپایی می‌شد و این افراد را بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر اروپا محکوم می‌کرد. این کارشناس مسائل سیاسی در پایان می‌گوید: در طول بیش از ۳۰سال از جنایت‌های منافقین در ایران، نتوانسته‌ایم در محاکم بین‌المللی با اسنادی که در دست داشته‌ایم بر علیه آن‌ها اقامه دعوا کنیم. باید این اشخاص را به‌صورت نفر به نفر پای میز محاکمه می‌آوردیم. متأسفانه جرایم آن‌ها مشمول مرور زمان شده و در طول همان سال‌ها رها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.