در پی حمله موشکی اوکراین به پلی که بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند، سطح جاده روی پل آسیب دید و عبور و مرور در آن متوقف شد.

حمله موشکی اوکراین به «دروازه کریمه»

به گزارش قدس آنلاین، به گفته مقام‌های منصوب روسیه، در پی حمله موشکی اوکراین به پل روستای «چونگار» که بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند، عبور و مرور از این پل به مسیر دیگری هدایت شد. 

به نوشته رویترز، «ولادیمیر سالدو» فرماندار خرسون گفت این جاده خسارت دیده اما تلفاتی گزارش نشده است. به گفته او احتمالاً از موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس در این حمله استفاده شده است. 

«سرگئی آکسیونوف» فرماندار کریمه هم گفت کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که چه زمانی می‌توان عبور و مرور روی این پل را از سر گرفت. 

این پل که به «دروازه کریمه» معروف است، یکی از معدود پل‌هایی است که کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد به سرزمین اصلی آن متصل می‌کند. 

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم گزارش داد مقام‌های محلی می‌گویند نیروهای اوکراینی به پل‌های در مرز اداری بین منطقه خرسون و کریمه نزدیک روستای چونگار حمله کردند. 

طبق این گزارش، در این حمله به کسی آسیب نرسید اما سطح جاده روی پل‌ها آسیب دید. بر اساس برآوردهای اولیه، موشک‌های سایه طوفان در این حمله مورد استفاده قرار گرفتند. 

حمله موشکی اوکراین به «دروازه کریمه»

حمله موشکی اوکراین به «دروازه کریمه»

حمله موشکی اوکراین به «دروازه کریمه»

حمله موشکی اوکراین به «دروازه کریمه»

«آندری کلین» سفیر فدراسیون روسیه در لندن بامداد پنجشنبه انجام اقدام تلافی‌جویانه علیه انگلیس در صورت حمله نیروهای اوکراینی به شبه‌جزیره کریمه را رد نکرد.

کلین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «وزیر دفاع روسیه درباره نقشه‌ها برای واکنش به استفاده احتمالی اوکراین از موشک‌های دوربرد انگلیسی سایه توفان علیه کریمه که بخشی از فدراسیون روسیه است، صحبتی نکرده است. بنابراین هر چیزی ممکن است».

کلین با بیان اینکه اوکراین باید عواقب و پاسخ‌های احتمالی مسکو را در واکنش به حمله به کریمه در نظر بگیرد، توضیح داد نیروهای روس در سرزمینی هستند که رسماً به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه شناخته شده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه رژیم کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن خاک روسیه از جمله کریمه با موشک‌های کروز سایه توفان است، گفته بود چنین اقدامی به معنای مشارکت کامل آمریکا و انگلیس در جنگ است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.