رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: عملیات نصب پنج هزار سامانه پنج کیلوواتی خورشیدی در منطقه سیستان ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

نصب پنج هزار سامانه خورشیدی در منطقه سیستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه نشست هماهنگی و آغاز به کار راه‌اندازی پنج هزار سامانه خورشیدی حمایتی در شمال سیستان و بلوچستان اظهارکرد: عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار سامانه خورشیدی انجام شده و سازمان "ساتبا" برنامه راه‌اندازی ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی حمایتی برای اقشار کم درآمد کشور در سال ۱۴۰۲ را دنبال می‌کند که سهم سیستان و بلوچستان از این عدد ۱۵ هزار سامانه است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی‌های پاک دارد افزود: همکاری و تعامل مناسب بین دستگاه‌ها، سرعت اجرای کار و ظرفیت بی‌نظیر این استان در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، فرصت مناسبی را جهت سرمایه گذاری در این منطقه فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی پنج هزار سامانه خورشیدی با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان، موسسه مردمی رسالت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج و استانداری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح اشخاص توسط نهادهای حمایتی معرفی و پس از ارزیابی و تایید توسط شرکت‌های توزیع برق نسبت به پرداخت تسهیلات و احداث نیروگاه اقدام می‌شود.

رئیسی افزود: اجرای این طرح فرصت مناسبی برای تولید انرژی پاک، ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های سیستان و بلوچستان است.

وی اظهارکرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۶۳ کیلووات انرژی توسط نیروگاه خورشیدی تولید و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به سرمایه گذاران این بخش پرداخت شد. ‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به افزایش دمای بی‌سابقه هوا در شهرستان زابل و به تبع آن افزایش مصرف برق، شبکه توزیع برق برخی از مناطق این شهرستان دچار خسارت شد.

وی گفت: در سفر به منطقه شمال سیستان و بلوچستان به همراه نیروی انسانی و تجهیزات کامل از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه برق در گرمای بالای ۵۰ درجه را مورد بررسی و برای رفع مشکلات دستورات لازم داده شد.

نصب پنج هزار سامانه خورشیدی در منطقه سیستان آغاز شد

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.