مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مثبت بودن ۸۵ درصد تست‌های الکل در ساری خبر داد.

۸۵ درصد موارد تست الکل در ساری مثبت است/ فعالیت پیمانکاران تصادفات ساختگی در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علی عباسی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در بهار امسال ۱۲۳ نفر از سوی پلیس راهنمایی، راهور و دستگاه قضایی در راستای رفتار نامتعارف برای تست الکل معرفی شدند که نتیجه تست ۱۱۴ مورد مثبت بوده است.

وی از وجود مرکز ۲۴ ساعته تست الکل خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶ مورد فوت ناشی از مصرف الکل داشتیم.

عباسی خواستار تشدید مجازات تصادفات ناشی از مصرف الکل شد تا بازدارندگی بیشتری ایجاد شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه پیمانکاران تصادفات ساختگی شکل گرفته اند، از کشف حدود ۷۰ پرونده در این رابطه خبر داد.

عباسی با اشاره به اینکه نتیجه ۵۰ درصد پرونده‌های قصور پزشکی مثبت بوده است، تعداد پرونده‌ای قصور پزشکی را ۲۹ مورد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه پرونده‌ها را ابتدا نظام پزشکی بررسی و در نهایت به پزشکی قانونی ارسال می شود، یادآور شد: دندانپزشکی، دندان‌سازی، جراح عمومی، زنان و زیبایی بیشترین شکایات قصور پزشکی را دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۱۴۰ نفر در سال گذشته در اثر مصرف قرص برنج خبر داد و اضافه کرد: ۶۷ درصد این موارد متاهل بوده و ۶۵ درصدشان مرد بودند.

وی با اعلام اینکه از سال ۸۱ ممنوعیت فروش قرص برنج مصوب اما همچنان در دسترس عموم قرار دارد، گفت: نجات بیماری که قرص برنج مصرف کرده، سخت است چراکه پادزهری ندارد و کشندگی آن بالاست.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۷۶ نفر در اثر مسمومیت ناشی از مواد مخدر جان باختند و که ۵ نفرشان افغانستانی بودند، افزود: از این میان ۱۷ نفر زن و ۳۵ درصد متاهل بودند.

عباسی با اشاره به اینکه در دهه هشتاد، ۲ هزار و ۱۸۳ نفر و در دهه نود، یکهزار و ۲۷۰ نفر در دریای مازندران غرق شدند، از غیربومی بودن ۸۰ درصد غرق‌شدگان خبر داد.

وی به کاهش ۲۵ درصد پرونده‌های همسرآزاری اشاره و ادامه داد: بیشترین موارد همسرآزاری مربوط به شهرستان ساری بوده است‌.

عباسی در پایان از رشد ۸ درصدی پرونده‌های گازگرفتگی توسط سگ خبر داد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.