تلویزیون فرانسه 24 در گزارشی اعلام کرد که تقاضا برای غذای حلال در فرانسه در حال رشد و عرضه نیز در حال توسعه است.

بازار غذای حلال در فرانسه رونق بیش‌تری پیدا کرده است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی تلویزیون فرانس 24 فرانسه در گزارشی به رونق بازار محصولات غذایی حلال در این کشور پرداخت.

در این گزارش آمده است: اولین محصولات غذایی حلال در اوایل دهه اول از قرن بیست و یکم به شکل اندک و ناچیز در سوپرمارکت‌های فرانسه ظاهر شد و کم کم گسترش یافت تا اینکه تجار زیادی در تأسیس رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، بازارهای تجاری و کارخانه‌های متخصص در تهیه و تولید غذای حلال مطابق با ضوابط شرعی دین اسلام سرمایه‌گذاری کردند.

این رسانه با اشاره به اینکه بازار جهانی محصولات غذایی دارای گواهی حلال بیش از 900 میلیارد دلار برآورد شده است، گفت: شرکت‌های ترکیه بخش بزرگی از  بازار حلال را در اختیار دارند و تعداد شرکت‌های ترکیه‌ای مواد غذایی که گواهی حلال دریافت کرده‌اند، حدود ۵۰۰ شرکت است که بیش از ۱۰ هزار محصول مختلف غذایی تولید می‌کنند.

بازار غذای حلال در فرانسه رونق بیش‌تری پیدا کرده است

فرصت‌های بازاریابی عالی

استفان کوواکس، اقتصاددان فرانسوی از وجود فرصت‌های بازاریابی عالی برای محصولاتی صحبت می‌کند که برچسب‌های حلال قابل اعتماد روی آن‌ها دارند و می‌گوید که این تجارت رو به رشد ۱۰ میلیون مشتری در فرانسه دارد.

ماتیلد ویسریاس، روزنامه‌نگار فرانسوی نیز از رشد بی سابقه برندهای متخصص در محصولات حلال در کشورش گفت و افزود: بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای و کارخانه‌های بزرگ بدون اعلام صریح، سهمی از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

تلویزیون فرانس 24 افزود: بر اساس یک مطالعه در مورد تنوع دینی در فرانسه که توسط مؤسسه ملی آمار این کشور منتشر شده است، فروشگاه‌های فست فود به طور فزاینده‌ای در زمینه رقابت برای برآوردن نیازهای مسلمانان فرانسه که  بیش از ۱۰ درصد از جمعیت  این کشور را شامل می‌شود، در حال گسترش هستند.

بازار غذای حلال در فرانسه رونق بیش‌تری پیدا کرده است

این منبع افزود: شرکت مشهور تحویل غذای «اوبر فرانس» حدود هفت هزار و ۹۰۰ رستوران را در پلتفرم آنلاین خود برای ارائه غذاهای حلال فهرست کرده است در حالی که تنها دو سال پیش 6 هزار و ۲۰۰ رستوران در فهرست آن وجود داشت و این نشان می‌دهد که تقاضا برای غذای حلال در فرانسه در حال رشد است و عرضه نیز در حال توسعه است.

از سوی دیگر، فعالان جامعه مسلمان در فرانسه تأکید کردند که با فشار نهادهای اسلامی بر دولت این کشور، دستورالعمل‌های دولت مانع ذبح حلال در فرانسه نیست و وزارت کشاورزی و غذای فرانسه نیز گفته که موضع فرانسه در خصوص مقررات سال ۲۰۰۹ اروپا در چشم پوشی از بیهوش کردن حیوانات در کشتارگاه ها قبل از ذبح آنها تغییر نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.