ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در راستای پیشبرد دیپلماسی نظامی با همسایگان و گسترش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به زودی سفر رسمی به تهران انجام می‌دهد.

دیپلماسی نظامی همسایگان/برنامه فرمانده ارتش پاکستان برای سفر به ایران

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال عاصم منیر که اوایل آذرماه سال گذشته به عنوان هفدهمین فرمانده، رهبری نیروی ارتش پاکستان را برعهده گرفت اکنون برنامه سفر رسمی به ایران را در دستور کار قرار داده است.

یک مقام ارشد نظامی پاکستان که خواست نامش فاش نشود در اسلام‌آباد گفت که فرمانده ارتش پاکستان تا روزهای آینده (ماه جاری میلادی) سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

این مقام آگاه اظهار داشت که تحولات امنیتی منطقه، تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های امنیتی، مرزی و نظامی در دستور کار مذاکرات ژنرال سید عاصم منیر با مقام‌های بلندپایه ایرانی قرار دارد.

وی تاکید کرد پاکستان از روابط قوی دیپلماتیک، سیاسی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و هر دو کشور عزم جدی برای رسیدگی به مسائل فی مابین و تامین منافع مشترک دارند.

یک مقام ارشد ارتش پاکستان نیز سفر آتی فرمانده ارتش این کشور به تهران را تایید کرد و گفت: رهبری ارتش پاکستان نگاه رو به جلو به تعامل با همسایگان و کشورهای دوست در راستای کسب منافع متقابل دارد و ژنرال عاصم منیر برای پیشبرد این روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند.

سوم آذرماه سال گذشته دولت پاکستان بنا به پیشنهاد قطعی نخست وزیر این کشور، سپهبد «سید عاصم منیر» را ضمن ارتقا به درجه ژنرال (ارتشبد) رسما به عنوان هفدهمین فرمانده ارتش پاکستان منصوب کرد.

تهران و اسلام‌آباد بر مدار تقویت دیپلماسی نظامی

ژنرال عاصم منیر اواخر آذرماه گذشته طی دیدار با سفیر وقت ایران در پاکستان با اشاره به تاریخ روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، بر لزوم توسعه همکاری‌های فی‌مابین بویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان بر حمایت این کشور از مواضع ایران در مجامع منطقه‌ای و جهانی بویژه در بحث حقوق بشر و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و مخالفت اسلام‌آباد با تحریم‌های ضدایرانی تاکید کرد.

براساس این گزارش، روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای ارتش، هوایی و دریایی دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اواخر مهر ۱۴۰۰ سفر رسمی به پاکستان داشت و رایزنی‌های مهمی با مقامات نظامی پاکستان از جمله فرمانده نیرو دریایی این کشور پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف انجام داد.

شایان ذکر است که امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای پاکستانی خود روز یکشنبه گذشته (۲۸ خرداد) برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد شد و با فرماندهان ارتش، نیروی دریایی و هوایی این کشور دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.