عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: منافع بهبود روابط ایران و عربستان عاید کشورهای مسلمان می‌شود و محور مقاومت هم از این همکاری‌ منتفع خواهد شد.

مقتدایی: محور مقاومت از همکاری‌ ایران و عربستان منتفع می‌شود

عباس مقتدایی در رابطه با آثار همگرایی ایران و عربستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به جهت ملاحظاتی که نسبت به تأمین امنیت ملی خودمان و امت اسلامی دارد، محدوده سیاست خارجی خود را مشخص کرده است و همگرایی میان ملت‌های مسلمان یا کشورهای دوست که توسط نظام سلطه مورد ظلم قرار گرفته‌اند، در اولویت برنامه‌های ما در حوزه سیاست خارجی قرار دارد.

وی متذکر شد: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم همکاری بسیار خوبی را برای تحقق این امر داشته‌اند. تصویب قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای یکی از نمونه‌های همکاری‌های عمیق و قابل توجه میان مجلس و دولت است و نشان می‌دهد که ما با دولت در زمینه تحقق سیاست تقویت روابط با کشورهای دوست و همسایه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم و همراه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مجلس در زمینه‌های مختلف از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی کمک کرده است تا مناسبات ایران و کشورهای دوست و منطقه به نحو کامل و مطلوب مورد توجه قرار گیرد و ارتقا یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون هم تقویت همکاری میان ایران و عربستان باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که منافع آن عاید دو ملت و سایر کشورهای مسلمان می‌شود. همچنین محور مقاومت از این همکاری و بهبود روابط میان ایران و عربستان منتفع می‌شود.

مقتدایی تاکید کرد: برنده اصلی همکاری میان ایران و هر کشور دیگری در وهله اول خودمان هستیم، چرا که این تعاملات می‌تواند منجر به تقویت سبد دیپلماسی ایران شود و باعث می‌شود کشورهای بیشتری در شمار کشورهای دوست ایران شوند و روابط دیپلماتیک ما با آنان ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: با همکاری‌های رو به افزایش میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان و سایر کشورهای منطقه، قطعاً هیچ کشوری نمی‌تواند زورگویی یا سلطه‌گری قبلی خود در منطقه را ادامه یابد. بدیهی است که بهبود روابط ایران و عربستان باعث می‌شود آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و سایر کشورهای بیرون منطقه در این محدوده جغرافیایی محدود شوند و نتوانند مانند قبل به فعالیت‌های خود در خاورمیانه ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان منجر به تأمین امنیت ملی طرفین، ثبات منطقه‌ای و حفظ صلح منطقه با مدیریت کشورهای منطقه می‌شود. ما اکنون روندی را در ارتباطات خود آغاز کردیم که رژیم اشغالگر قدس و آمریکا از آن ناراضی هستند و همین ناراحتی آنان نشان می‌دهد که راه را درست رفتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.