نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به ورود ۴ قبضه سلاح برای ملی‌پوشان تفنگ تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که از گذشته در بحث تهیه و تجهیز امکانات داشتیم، ورود این اسلحه‌ها کمک شایانی به ملی‌پوشان خواهد کرد.

 ۴ قبضه تفنگی که شرایط تیراندازی را تغییر می دهد

به گزارش قدس آنلاین، کبری غیاثی در واکنش به اینکه ورود این سلاح‌ها با چه تدابیری همراه بوده، توضیح داد: برای اینکه بتوانیم در این رشته خودمان را در شرایط برابر با قهرمانان دنیا قرار دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه از نظر تجهیزات و امکانات در یک سطح قرار بگیریم. ورود این سلاح‌ها در این برهه زمانی بسیار حائز اهمیت بود چرا که اردوی برون‌مرزی ما لغو شده و ملی‌پوشان نیاز داشتند تا خودشان را در شرایط مناسبی برای رقابت‌های آتی آماده کنند. بر همین اساس تلاش‌های فدراسیون به نتیجه نشست و موفق شدیم در گام نخست ۴ تفنگ را وارد ایران کنیم.

وی ادامه داد: این تفنگ‌ها در اختیار ملی‌پوشان قرار گرفته و در حال تمرین هستند، البته در صدد هستیم در سایر بخش‌ها از جمله در رشته تپانچه نیز گام‌هایی را برداریم اما مشکلات بسیاری سر راهمان است که باید همه آنها را کنار بگذاریم.

او تاکید کرد: برای حضور در سطح اول قهرمانی جهان باید به روز بود و امروز بخشی از این مساله با تلاش فدراسیون برطرف شد.

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص اینکه در ادوار گذشته صحبت‌هایی از تولید تفنگ‌های داخلی مطرح و حتی تبلیغاتی از سویی مسوولان قبلی فدراسیون صورت گرفته بود گفت: واقعیت این است که آن تفنگ‌ها به کار قهرمانان نمی‌خورد اما برای رده سنی نوجوانان و جوانان و در طرح‌های استعدادیابی و همگانی قابل استفاده است، البته می‌توان از آنها در رویدادهای داخلی استفاده کرد اما در تیم‌ملی کارایی ندارد.

گفتنی است طبق برنامه قبلی قرار بود تیم ملی تیراندازی ایران راهی هانوفر آلمان شود اما به دلیل هزینه‌های بالای اعزام این سفر لغو و ملی‌پوشان در ایران باقی ماندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.