استاندار کرمان گفت: امسال در مجموع حدود سه هزار نفر در این استان جذب دستگاه های دولتی می شوند که بخشی از آن به وزارتخانه ها داده شده و قسمتی هم سهمیه استانی است.

استخدام سه هزار نفر در  دستگاه‌های دولتی کرمان

به گزارش قدس انلاین، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای راهبردی تحول اداری استان کرمان اظهار داشت: برای برخی از دستگاه های اداری و اجرایی استان کرمان علاوه بر استفاده از ظرفیت ملی، به دلیل ضرورت ها سهمیه استانی نیز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده جذب نیروی جدید در آموزش پرورش و بهداشت و درمان است بیان کرد: آزمون استخدامی برای برخی از دستگاه های انجام شده یا در حال برگزاری است و در طرح شهید زین الدین نیز ۱۰ نفر نخبه بدون آزمون و متناسب با نیاز دستگاه ها جذب می شوند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی دستگاه ها ظرفیت مولدسازی خود را اعلام نکرده اند گفت: برخی دستگاه ها ضمن اینکه پروژه دارند، ظرفیت های خوبی هم در حوزه آنها وجود دارد که با توجه به فرصت محدود از مولد سازی استفاده کنند و در غیر اینصورت طبق قانون ورود می کنیم.

وی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد: الزامات این قانون در برخی دستگاه های اجرا نمی شود؛ به طور مثال برای مادرانی که فرزند کوچک دارند یا بانوان باردار شرایط و تسهیلات خاصی باید فراهم کنند؛ همه دستگاه ها مکلفند الزامات و تشویقات قانونی را رعایت کنند و به بازرسی استانداری دستور دادیم تا با مواردی که قانون را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

مشکلات خاموشی موتورپمپ ها

فداکار با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص خاموشی موتورهای کشاورزی بیان کرد: برق چاه های کشاورزی ۲ روز در هفته خاموش می شود و این مشکلاتی برای کشاورزان محصولات پسته و خرما به وجود آورده است.

وی بیان کرد: به طور مثال امسال ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد پسته داریم که باعث می شود زندگی و بازار استان رونق پیدا کند و نباید بگذاریم این محصول خراب شود.

فداکار ادامه داد: از طریق وزارت نیرو برای تغییر مصوبه خاموشی ۲ روز در هفته چاه های کشاورزی استان کرمان پیگیری کرده ایم که اگر تا فردا پاسخ ندهد، مصوبه شورای تامین استان را اجرایی می کنیم.

استاندار کرمان گفت: ما در منابع و شبکه های توزیع آب استان محدودیت داریم و آبدهی چاه ها به دلیل خشکسالی کاهش یافته است؛ ضمن اینکه فرسودگی شبکه های آبرسانی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه آب مدیریت مصرف نداریم ادامه داد: در برخی شهرها با آب شرب حتی کشاورزی هم می کنند و در حال بررسی هستیم؛ احتمالا برای پایدار شدن مخازن آب در ساعاتی از روز با برنامه ریزی و اعلام قبلی، قطعی آب داشته باشیم.

فداکار تصریح کرد: در یکی از شهرهای استان سال گذشته در اوج مصرف ۸۳۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف شده است اما ۲ شب قبل در ساعت سه بامداد مصرف به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده که نشان می دهد به دلیل گرمای هوا کولرها روشن هستند و سیستم دیگر جوابگوی تامین آب نیست.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشور خیلی بالاست، سرانه مصرف در دنیا را بین ۱۲۰ لیتر تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام و خاطرنشان کرد: این سرانه در کشور ما بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ لیتر بر ثانیه است که باید سرانه مصرف توسط مردم در هوای گرم کنترل شود.

استاندار کرمان بیان کرد: دستگاه های اداری و شرکت ها نیز در چند روز آینده کارهای ساختمانی را انجام ندهند و در کرمان با یک میلیون نفر جمعیت حدود یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه وارد می شود اما جوابگوی مصرف نیست.

وی گفت: انتصاب فرمانداران شهرهای تازه تاسیس گُنبکی و جازموریان در دست اقدام است که به‌زودی اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.