معاون فنی، نظارت و آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: ۱۵۵ مرکز مداخله گر سلامت از آذر ماه ۱۴۰۰ تا کنون در مشهد مهر و موم شده است.

۱۵۵ مرکز مداخله‌گر در امر درمان در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، بیتا میرزایی روز شنبه در نشست خبری با موضوع مداخله گران سلامت در مشهد بدون ارائه آماری در مورد تعداد مهر و موم مراکز مداخله گر سلامت از ابتدای امسال تا کنون اظهار کرد: از زمان آغاز به کار کارگروه برخورد با مداخله گران در امر درمان یعنی از آذرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۰۰ مورد گزارش در حوزه مداخله گران سلامت دریافت شده است که طی این بازه زمانی حدود ۵۰۰ مورد صحت سنجی صورت گرفته و حدود ۱۰۰ مورد در دست اقدام است.

معاون فنی، نظارت و آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این مراکز مداخله‌گر درمان به صورت غیر مجاز در حوزه‌های مختلف نظیر لیزر، بوتاکس، تزریق ژل، اعمال جراحی غیرمجاز زیبایی و طب سنتی در مشهد فعالیت می‌کردند.

وی افزود: امسال نیز یک مورد فرد فاقد صلاحیت با جعل مدارک و نسخ پزشکی چند پزشک معتبر هویت آنان را جعل کرده بود و اقدام به مداخله‌گری در امر سلامت می‌کرد که این فرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد و توصیه می‌شود شهروندان قبل از مراجعه به مراکز درمانی از طریق لینک https://membersearch.irimc.org در خصوص پزشک مدنظر خود صحت سنجی کنند.

میرزایی ادامه داد: در برخی مراکز ارائه خدمات زیبایی نیز مجوز پزشک وجود دارد اما اقدامات توسط افراد غیرمتخصص و مداخله‌گر انجام می‌شود که این نیز تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

معاون فنی، نظارت و آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: چنان چه مردم در جریان فعالیت مراکز غیرمجاز قرار گرفتند، موضوع را از طریق تماس با شماره (۳۶۰۲۰۳۸۳) به واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد اعلام کنند.

انتقال بیماری از طریق مراکز مداخله‌گر درمان

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد هم در این نشست با بیان این که مداخله در کار درمان خطر بزرگی برای سلامت مردم در پی دارد، اظهار کرد: انجام اعمال جراحی زیبایی در شرایط غیراستریل و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور دکتر متخصص و پرستار، عامل گسترش عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف از جمله ایدز و هپاتیت در افراد می شود.

رضا گلدوزیان با بیان این که برخی مداخله‌گران سلامت روزانه بیش از ۱۸۰ میلیون تومان درآمد بدون کسر مالیات کسب می‌کنند که این امر به اقتصاد جامعه نیز ضربه می‌زند افزود: با هماهنگی‌های انجام شده از این پس اداره دارایی و امور مالیاتی استان نیز با کمیته برخورد با مداخله گران سلامت مشارکت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه مجازات‌های قانونی در این خصوص بازدارنده نیست و بسیاری از مداخله‌گرانی که با آنها برخورد می‌شود دوباره در مکانی دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بر اساس پیگیری‌های انجام شده با افرادی که دوباره اقدام به فعالیت‌های غیر مجاز در حیطه درمان کنند با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.