۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 887300

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) با بیان اینکه دولت باکو واکنش منفی به ایده ایروان برای مذاکره بر سر حقوق ارامنه قره باغ داشت و آن را غیرقابل قبول دانست، اعلام کرد، این ابتکارعمل مانعی بر سر راه روند ادغام مجدد است.

واکنش منفی باکو به ایده ایروان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌ها برای سوءاستفاده از مساله حقوق و امنیت ساکنان ارمنی در قره باغ غیرقابل قبول است. جمهوری آذربایجان تلاش‌هایی را در راستای ادغام مجدد ساکنان ارمنی این منطقه انجام می‌دهد و ضروری است که مداخله ارمنستان در این روند و همچنین موانع مخربش برای این منظور به هر بهانه‌ای متوقف شود.

وزارت خارجه آذربایجان در ادامه گفت، کسانیکه نماینده منافع ارامنه قره باغ هستند، به شدت از کمک باکو امتناع کردند.

روز شنبه وزارت خارجه ارمنستان اطمینان خود را از این بابت ابراز داشت که بهترین روش خارج شدن از اوضاع کنونی مذاکرات مستقیم بین باکو و قره باغ با حضور نمایندگان بین المللی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، ضرورت دارد که مسائل حقوقی و امنیتی ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی در قره باغ از طریق مذاکرات مذکور و در چارچوب مکانیسمی بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

درگیری چندین ساله بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان برسر قره باغ در سپتامبر ۲۰۲۰ شدت گرفت که به بدترین تنش از دهه ۹۰ میلادی تبدیل شد. این روند خصمانه با آتش بس نوامبر ۲۰۲۰ و میانجی‌گری روسیه پایان یافت.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با استقرار صلحبان‌های روسی در منطقه موافقت کردند. از آن زمان، درگیری‌هایی گاه و بیگاه در مرز دو کشور اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.