مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار گفت: دلایل مهم اعتیاد کارگران به غیر از سختی کار موضوع نبود تفریحات سالم، مسائل معیشتی و مشکلات سلامت روان است.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار پاسخ داد؛ چرا کارگران معتاد می شوند؟
عکس تزئینی است

هادی بهداد، گفت: اقداماتی که برای سلامت جامعه کار رو تولید انجام شده به دو دسته کمی و کیفی تقسیم می‌شود.

وی افزود: در بخش کمی سال گذشته شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی در تأسیس خانه های بهداشت بودیم، در دوره‌های آموزشی برگزار شده برای کارگران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانواده، سبک زندگی و برنامه‌های سلامت افزایش ۵۰۰ درصدی داشتیم و هزار ایستگاه بهگر جدید در بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ تا ۵۰ نفر تاسیس شده است.

بهداد با بیان اینکه کارفرمایان مشارکت حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی را در تأسیس مراکز و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران داشتند گفت: در سراسر کشور ۱۰ هزار شبکه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های بهگرد و مراکز بهداشت داریم.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه مشترک برای ارتقای سلامت جامعه کارگری این است که بنگاه‌های کوچک ۱۰ تا ۵۰ نفره دیده شده و امسال قصد ورود به اصناف را هم داریم.

بهداد اظهار کرد: از جهت کیفی هوشمند سازی تمام خانه‌های بهداشت از طریق بهبان یعنی سامانه دیده بان سلامت جامعه کار و تولید، تهیه و تدوین برنامه اعتیاد جامعه کار و تولید، تهیه و تدوین برنامه سلامت روان برنامه‌هایی بوده که بتوانیم سلامت جامعه کار و تولید را ارتقا دهیم.

وی گفت: برنامه پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید مراحل تصویب خود را طی کرد و امیدواریم در نخستین جلسه شورای عالی مبارزه با مواد مخدر طرح و به تصویب برسد که توسط رئیس جمهور پس از تصویب ابلاغ خواهد شد.

بهداد افزود: این برنامه تحول بنیادینی در شیوه مبارزه با اعتیاد کارگران به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی محوری تاثیر گذار است و تقریباً ۱۸ دستگاه و سازمان وظیفه مند می‌شوند و در سطوح مختلف پیشگیری نه فقط در سطح یک بلکه در سطوح غربالگری و درمان هم برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دلایل مهم اعتیاد کارگران به غیر از سختی کار موضوع نبود تفریحات سالم، مسائل معیشتی و مشکلات سلامت روان است.

بهداد در پایان گفت: دلایل مهم اعتیاد کارگران مورد توجه قرار گرفته و سعی می کنیم تا ظرف سه سال آینده با اقدامات پیشگیرانه نتیجه مطلوبی را دریافت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.