وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه گفت که اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور درباره دیکتاتور توصیف کردن رئیس جمهور چین، منعکس کننده دیدگاه تمام رهبری آمریکاست.

بلینکن سخنان بایدن درباره دیکتاتور بودن «شی‌جین‌پینگ» را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه در مصاحبه‌ای بار دیگر بر دیکتاتور بودن رئیس جمهور چین تاکید کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در این باره که آیا «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین دیکتاتور است، گفت: «رئیس جمهور به صورت آشکار و با صراحت در این باره صحبت کرده است. من بیش از 20 سال است که با وی کار می‌کنم و وی به نمایندگی از همه ما سخن می‌گوید».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اظهارات اخیر بایدن درباره رئیس جمهور چین، منعکس کننده دیدگاه تمام رهبری آمریکا است.

وی ادامه داد: «زمانی که موضوع به چین بر می‌گردد، کاملا واضح است که ما چیزی می‌گوییم و انجام می‌دهیم که آن را دوست ندارند و آنها نیز چیزی انجام می‌دهند و می‌گویند که ما دوست نداریم».

جو بایدن در یک سخنرانی بامداد چهارشنبه گذشته (به وقت تهران) شی جین پینگ را «دیکتاتور» توصیف کرده بود. او که یک روز بعد از سفر ناموفق «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن در یک مراسم درآمدزایی انتخاباتی در کالیفرنیا صحبت می‌کرد مدعی شد که شی بعد از ورود یک بالن چینی به حریم هوایی آمریکا «خیلی ناراحت» شده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی نه چندان روشن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم شی جین پینگ خیلی ناراحت شد این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود.»

وی اضافه کرد: «برای دیکتاتورها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.