نشست راهبردی وزارت دفاع با هدف بررسی تحولات محیط راهبردی دفاعی و امنیتی و روندهای تحولی علم و فناوری برگزار شد.

سامانه مطالعات راهبردی وزارت دفاع رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست رویکردهای تولید قدرت فناورانه و پشتیبانی قابلیت‌های دفاعی از منظر معماری وزارت دفاع آینده، با حضور مدیران ارشد و نخبگان حوزه مطالعات راهبردی، آینده پژوهی و مطالعات نوآوری مجموعه وزارت دفاع بررسی و الزامات تحقق اولویت‌ها و اهداف وزارت دفاع آینده در افق برنامه هفتم توسعه به نقد و بررسی گذاشته شد.

همچنین در این نشست رونمایی از دستاوردهای طرح تاریخ شفاهی وزارت دفاع که با هدف به‌کارگیری دانش ضمنی و تجارب انباشته سازمان در طراحی راهبردهای موثرتر و ساخت آینده‌ای بهتر است، انجام شد.

تاکنون ۴۰ پروژه تدوین‌ تاریخ شفاهی به اتمام رسیده و بیش از ۲۰ جلد کتاب در این زمینه تدوین شده و در دسترس مدیران و کارشناسان وزارت دفاع قرار گرفته است. ۶۰ پروژه در حال هم تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

در این نشست همچنین از سامانه مطالعات راهبردی وزارت دفاع رونمایی شد که با هدف ایجاد یک سکوی تعاملی یادگیری جمعی و اشتراک دانش طراحی و پیاده‌سازی شده است.

این سامانه یک مسیر ارتباطی پویا بین اندیشمندان و کارشناسان حوزه مطالعات راهبردی با مدیران و تصمیم‌گیران در مجموعه وزارت دفاع برقرار می‌کند و گام موثری در ارتقاء اثربخشی ظرفیت‌های مطالعاتی و عمق بخشی به تصمیمات مدیریتی، بر پایه مبانی علمی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.