مدیر امور منابع آب دماوند از توقیف ۵ مورد ادوات حفاری در دماوند خبر داد و گفت: ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در دماوند شناسایی و مسدود شد و همچنین ۷ دستگاه خودرو حمل آب به‌منظور جلوگیری از آب فروشی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

آب‌فروشی در دماوند تعقیب قانونی دارد

به گزارش قدس انلاین،  مصطفی عباسی با اشاره به برخورد با سودجویان در حوزه تأمین آب اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۶ حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۱۸۴ متر و آبدهی ۱.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است افزود: با انجام این عملیات از خروج ۳۰ هزار لیتر آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب دماوند تصریح کرد: با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور شناسایی شد که در ۵ مورد در حال حفر، ادوات حفاری چاه غیرمجاز شامل چکش برقی و بالابر توسط مأموران گشت و بازرسی توقیف و به پارکینگ تحت نظر این امور منتقل شد.

عباسی یادآور شد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

آب فروشی در دماوند تعقیب قانونی دارد

مصطفی عباسی در ادامه بیان داشت: با دستور دادستان دماوند ۷ دستگاه خودروی در حال حمل آب در شهرستان دماوند توقیف و به پارکینگ تحت نظر منتقل شد.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از آب فروشی در جهت حفظ و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی همچنین حفظ حقوق حقابه بران چشمه‌ها و رودخانه‌ها کلیه خودروهای حمل آب در سطح شهرستان توقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

مدیر امور منابع آب دماوند در پایان خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که اقدام مالکان خودروهای آب‌رسان و آب فروش تعدی به حقوق حقابه بران قانونی بوده و موجبات ایراد خسارت به باغات و اراضی تحت شرب قانونی منابع آب شهرستان می‌گردد؛ لذا امور آب به استناد به قانون از هرگونه انتقال و فروش آب جلوگیری نموده و در صورت مشاهده مراتب به مرجع قانونی اعلام و برخورد لازم به عمل می‌آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.