رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار ۴۴۰ تٌن گیلاس تکدانه از این استان به روسیه صادر شد.

۴۴۰ تٌن گیلاس از خراسان‌شمالی به روسیه صادر شد

به گزارش قدس انلاین، محمد محمدزاده  اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۲ هزار هکتار باغ گیلاس است که برای نخستین بار با همت صادر کنندگان این محصول به روسیه صادر شد.

وی افزود: قیمت این محصول در کشور حدود ۸۰ هزار تومان است اما برای کشور مقصد هر کیلوگرم تا ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نشان از ارز آوری بسیار مطلوب دارد.

محمدزاده گفت: تمامی مراحل آزمایش سموم، قرنطینه، بررسی آفات و بیماری و پلمپ آن توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: برداشت گیلاس در خراسان شمالی از نیمه دوم خردادماه آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن گیلاس از باغ های استان برداشت و روانه بازار شود.

وی خاطرنشان کرد: میوه های هسته دار هلو و گیلاس از جمله محصولات مناطق سردسیری و نیمه گرمسیری محسوب می شوند که در اقلیم خراسان شمالی با بهره وری مناسب، قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد.

محمدزاده گفت: ارقام گیلاس تولیدی خراسان شمالی شامل تکدانه، شیشه ای، دم بلند و دم کوتاه فرانسوی در این خطه برداشت می شود و این استان در تولید محصول گیلاس از لحاظ سطح زیرکشت رتبه دوازدهم و تولید رتبه نهم کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.