نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به همجواری استان ایلام با عراق، گفت: دانشگاه پیام نور واحد استان ایلام پتانسیل جذب دانشجویان عراقی را دارد.

دانشگاه پیام نور ایلام ظرفیت پذیرش دانشجوی عراقی دارد

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: استان ایلام به واسطه مرز مهران، دارای ظرفیت های بی نظیری در راستای جذب دانشجویان کشور عراق است و در این رابطه دانشگاه پیام نور واحد استان ایلام پتانسیل جذب دانشجویان عراقی را دارد و می تواند کمال استفاده را در این زمینه ببرد.

وی خاطر نشان کرد: استان ایلام نیازمند راه اندازی مرکز و موکب دائمی در راستای خدمات رسانی به زائران از طرف دانشگاه پیام نور کشور است و در این راستا باید زمینه برای خدمات رسانی اساتید و دانشجویان به زوار اربعین حسینی را فراهم کنند و دانشگاه های کشور برای معرفت افزایی در اربعین حسینی باید پای کار باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: فراهم کردن شرایط برای تحصیل دانشجویان عراقی در استان تاثیرگذاری فرهنگی خواهد داشت و آثار و برکات خوبی به دنبال دارد و این ظرفیت در استان، ظرفیت بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه با توجه به محرومیت های موجود در استان ایلام باید در حوزه اشتغالزایی با محوریت دانشگاه اقدامات مناسبی صورت گیرد، ادامه داد: استان ایلام نیازمند افزایش رشته های دانشگاه پیام نور به ویژه در رشته های مهارت افزایی و اشتغال آفرینی است و توجه به این بخش یکی از دستاوردهای سفر هیات رئیسه دانشگاه پیام نور به استان باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: بار علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور مطلوب بوده و می طلبد مسئولان ارشد دانشگاه پیام نور کشور به افزایش اعتبارات دانشگاه پیام نور استان و رشته های دانشگاهی این دانشگاه توجه بیشتری کنند.

 رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در این دیدار گفت: برنامه و اولویت اصلی دانشگاه پیام نور، حرکت به سمت رشته‌های مهارتی و اشتغال زا در کشور و تعریف کردن رشته‌ها دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه است.

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: در راستای مهارت افزایی دانشجویان راه‌اندازی مراکز رشد و خانه‌های خلاق در دستور کار دانشگاه پیام نور است و در همین راستا ۵۰ هزار مترمربع فضا در این دانشگاه برای ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق اختصاص یافته است

رییس دانشگاه پیام نور کشور در خصوص جذب دانشجویان خارجی هم اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در ۱۷ کشور نمایندگی دارد و همچنین بیش از یک هزار دانشجوی عراقی نیز در دانشگاه‌های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند.

 رئیس دانشگاه پیام نور ایلام نیز در این دیدار با تشکر از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یاری رساندن به دانشگاه پیام نور گفت: برای اولین بار هیات رئیسه دانشگاه پیام نور کشور در استان ایلام حضور پیدا می‌کنند.

 فرزاد اسفندیاری رئیس دانشگاه پیام نور ایلام یادآور شد: بخش زیادی از مشکلات دانشگاه حل شده و انتظار می رود مشکلات سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور استان حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، رئیس دانشگاه پیام نور کشور فردا به منظور شرکت در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور سراسر کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان ایلام به استان ایلام سفر کرده است.

استان ایلام دارای ۹ واحد دانشگاه پیام نور با تعداد چهار هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل است. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.