از تانکر در حال نشت مواد شیمیایی توسط نیروهای آتش نشان رفع خطر شد.

رفع خطر از تانکر در حال نشت مواد شیمیایی توسط نیروهای آتش نشان

به گزارش قدس آنلاین ،هادی عیدی پور رئیس این سازمان از ایمنی سازی و رفع خطر نشت مواد شیمیایی از تانکر ۳۰ هزار لیتری در محور اکبر آباد به سمت زیبا شهر خبرداد و گفت : امروز دوشنبه ۵تیر ماه سال جاری در در ساعت 8 صبح یک مورد استشمام بوی گاز در محور اکبر اباد خیابان باستان به سامانه ۱۲۵آتش نشانی شهرداری شیراز اطلاع رسانی شد .

عیدی پور با اشاره به اینکه به دلیل نامشخص بودن منبع بوی گاز، تیم های عملیاتی اقدام به جستجو برای منبع این بو کردند عنوان کرد: بعد از جستجو تیم های عملیاتی در کمربندی اکبر آباد به سمت زیبا شهر تانکر حامل مواد شیمیایی شناسایی و توسط تیم عملیاتی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و منشا بو به دلیل نشت مواد از شیرتانکر تشخیص داده شد .

به گفته ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به دلیل حساسیت موضوع و ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز نشتی گاز از تانکر حامل مواد شیمیایی بعد از اطلاع این حادثه به سامانه ۱۲۵تعداد ۶خودروعملیاتی از 4 ایستگاه عملیاتی ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تعداد نیروهای آتش نشان حاضر در محل حادثه ۲۵ نفر نیروی عملیاتی بودند گفت: بعد از شناسایی منبع بوی گاز نیروهای آتش نشان به دلیل حساسیت موضوع در کنار عوامل مسولیتی و امدادی نیروهای مدیریت بحران استانداری ،عوامل محیط زیست ،نیرو انتظامی و شهرداری نیز در محل حادثه حاضر شدند تا در کنار نیروهای عملیاتی ،کار نظارت و امدادی و ایمنی سازی مسیر تحت کنترل باشد.

او با بیان اینکه مواد نشت شده از تانکر گاز جزء مواد سریع الاشتعال و سمی بوده است تصریح کرد : بعد از دور کردن تانکر از محیط های مسکونی ، و انتقال تانکر به حاشیه کمربندی با درنظر گرفتن تمام نکات ایمنی و با استفاده 6 دستگاه تخصصی و 5 ایستگاه عملیاتی اقدام به رقیق سازی مواد سمی از تانکر صورت گرفت.

عیدی پور عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع مقداری مواد از تانکر بصورت ایمن خارج گردید و با استفاده از پایش فوم و آب بصورت مستمراز بخار این موادسریع الاشتعال جلوگیری شد و نشتی در تانکربصورت کامل برطرف گردید .

ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان عنوان کرد : با همکاری و نظارت محیط زیست استان فارس نسبت به جمع آوری پسماند حاصل از این عملیات اقدام شد .

پایان پیام/خ

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.