رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از فرایند جذب ۱۵۰ نفر نیروی نخبه در قالب طرح "شهید زین الدین" برای دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

جذب ۱۵۰ نخبه در دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد عرب اول امروز سه شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه سیستان و بلوچستان که با سه دستور کار گزارش اقدامات طرح"شهید زین الدین"، تبیین و تشریح فرایند ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه های اجرایی استان و اجرای طرح سنجش میزان رضایت مندی مردم از کارکنان دولت برگزار شد، اظهارکرد: طرح "شهید زین الدین" به منظور جوان سازی در سیستم دولت و استفاده از نیروهای توانمند، جهادی و انقلابی در سازمان اداری استخدامی آغاز شد.

وی هدف از اجرای طرح "شهید زین الدین"را استخدام نیروهای نخبه، متخصص و جوان در سیستم‌های دولتی اعلام کرد و افزود: ۱۵۰ نفر در قالب این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جذب و استخدام این نیروها به سه روش صورت می گیرد، تصریح کرد: بخش اول به استخدام ۱۳۰ نفر به روش پیمانی و قسمت دوم بکارگیری ۱۰ نفر به صورت قرارداد کار معین تعلق دارد و ۱۰ نفر هم از میان نخبگان استان به صورت پیمانی جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح یکسری فرآیند تعریف شده، اصرار بر این است که افرادیکه جذب می‌شوند در دستگاه‌هایی مشغول فعالیت شوند که در توسعه و پیشرفت استان مؤثر هستند.

عرب اول افزود: در همین راستا طرح پیشرفت سیستان و بلوچستان تهیه و جهت تصویب به نهاد ریاست جمهوری ارائه شد، در گام دوم دستگاه‌های کلیدی در جهت اجرای طرح پیشرفت تعیین شد که در این رابطه ۹ دستگاه اجرایی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست با اجرای این طرح مشکل نیروی انسانی دستگاه‌ها حل شود، گفت: از ۹ دستگاه اجرایی پست های کلیدی و تخصصی بلاتصدی احصا شد و در گام بعدی ضمن دریافت تائیدیه سازمان امور استخدامی، فراخوان عمومی در استان خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه سیاست سیستان و بلوچستان و نگاه استاندار به مسائل اقتصادی است، قرار بر این شد دستگاه های تاثیرگذار بر این حوزه مهم، انتخاب شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از محل آزمون های فراگیر مرحله هفتم تا دهم نیز ۱۳ هزار و ۸۶۷ مجوز جذب نیرو برای استان اخذ شد که این نیروها بین دستگاه های اجرایی تقسیم شدند.

وی در تشریح دستور کار دوم بیان کرد: در جشنواره شهید رجایی شهریور ماه هر سال دستگاه های برتر به لحاظ شاخص های عمومی و اختصاصی انتخاب می شوند، در همین رابطه بهمن ماه سال گذشته بخشنامه و در ادامه شیوه نامه مربوطه به دستگاه های اجرایی ارسال شد.

عرب اول بیان کرد: فروردین امسال نیز دوره آموزشی و توجیهی برگزار و پس از آن فرایند گزارش خودارزیابی دستگاه‌ها طی شد، در گام بعدی دستگاه‌های فاقد سامانه اضافه شدند و در ادامه ارزیابی و امتیازدهی شاخص های عمومی و اختصاصی توسط ارزیابان در حال انجام هست.

وی افزود: امتیازهای حاصله به دستگاه های اجرایی اعلام و مهلت تجدید نظر به آن ها داده می شود، در گام بعدی این مهم مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت گزارش نهایی در نیمه دوم مرداد ماه جمع بندی و دستگاه های برتر بر اساس گروه های پنجگانه در جشنواره شهید رجایی معرفی می شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با توجه به مطالبه شهرداری ها، برای اولین بار ارزیابی شهرداری ها بر اساس گروه بندی معین انجام خواهد شد که می‌تواند سبب ایجاد انگیزه شود.

وی درباره اجرای طرح سنجش میزان رضایت مندی مردم از کارکنان دولت هم گفت: اقتصاد و دارایی، گمرکات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فناوری ارتباطات، اوقاف و املاک تملیکی و حج زیارت به عنوان پایلوت برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شدند.

عرب اول با بیان اینکه اجرای این طرح نشان داد که اگر ورود جدی به آن صورت بگیرد قابلیت اجرا در دستگاه های اجرایی را دارد، ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور و الزام شدن طرح سنجش برای همه دستگاه ها در سال ۱۴۰۲، مکاتبه لازم صورت گرفت و نام کاربری برای ۸۳ دستگاه اجرایی از بین ۱۵۶ دستگاه مشمول، در سامانه یکپارچه نظام اداری ایجاد شد و بازدید میدانی نیز از فرایند اجرا صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش و ارزیابی میدانی صورت گرفته، از بین این ۸۳ دستگاه، فقط ۷۰ دستگاه برای کارکنان خود کد مورد نظر را نصب کردند، ۴۷ درصد دستگاه های مشمول هنوز از این طرح استقبال نکردند، در حالیکه الزام و دستور رئیس جمهور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.