چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه سنی در زاهدان دستگیر شدند.

۴ شکنجه‌گر مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند

به گزارش قدس انلاین،  پس از آنکه ۲۷ خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی ، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند.

این افراد هفته گذشته یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌اند!

افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند. 

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند. 

آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.

گفتنی است؛ افراد وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۷ خرداد به بهانه سو قصد به یک طلبۀ اهل‌سنت مظنون شدند و او را به‌صورت غیرقانونی حبس کردند.

براساس بررسی‌ها فرد حبس‌شده توسط عوامل عبدالحمید اهل چابهار است و سابقهٔ حضور در مدرسه دینی را دارد. این فرد گفته که در ۳ روز حبس به‌صورت مکرر بازجویی و شکنجۀ روحی و جسمی شده و عوامل عبدالحمید او را مجبور کرده‌اند که حرف‌های آن‌ها را تکرار کند.

در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.