کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز جمعه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده برای این استان هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

صدور هشدار دریایی سطح زرد هواشناسی برای استان بوشهر

به گزارش قدس انلاین، پیام مساعدی اظهار کرد: در این مدت با وزش باد شدید سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل جنوبی به ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل جنوبی گاهی به ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای روی دریا و نوار ساحلی استان بوشهر وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با این شرایط از جمعه هفته جاری به مدت سه روز نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: طی امروز و فردا وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات آرام است اما در فراساحل استان در برخی از ساعت‌ها با وزش بادهای شمالی دریا تا حدودی مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فرا ساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمر ‌و در فراساحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۴:۴۹، جزر اول دریا ساعت ۱۲:۱۱، مد دوم دریا ساعت ۱۶:۵۳ و جزر دوم ساعت ۲۱:۳۷ خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز شهرهای اهرم، برازجان و خورموج با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.