کتاب جزیره خون در حاشیه یادواره سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان غربی رونمایی شد.

کتاب جزیره خون در سردشت رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی از کتاب جزیره خون روز چهارشنبه همزمان با سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان برگزار شد.

این کتاب توسط حامد قدیری نویسنده سردشتی به رشته تحریر در آمده و در سه بخش شامل سردشت در آینه تاریخ، رویدادهای دوران انقلاب و بمباران شیمیایی سردشت است.

این کتاب راوی جبهه‌های شمال غرب کشور است و در یک هزار نسخه توسط مرکز چاپ کوثر منتشر شده است.

در ادامه یادواره بیانیه سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت قرائت شد و از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت تجلیل شد.

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.