مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: پویش «نذر خون در شهر امام مهربانی‌ها» از ابتدای تیرماه امسال با هدف افزایش مشارکت مجاوران و زائران رضوی در امر اهدای خون در مشهد آغاز شده و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

پویش «نذر خون» تا پایان تابستان پذیرای اهداکنندگان در مشهد است

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف‌الحسینی اظهار کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ وضعیت خاصی که نسبت به سایر استان های کشور در زمینه زائرپذیری دارد، دومین استان مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی پس از تهران به شمار می‌رود.

مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی ادامه داد: ادره کل انتقال خون خراسان رضوی علاوه بر این که تامین خون مورد نیاز ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی استان را بر عهده دارد، باید خون مورد نیاز زائران رضوی که علاوه بر امر زیارت برای اعمال جراحی و موارد پزشکی به مراکز درمانی مشهد مراجعه می کنند را نیز تامین کند.

وی گفت: در این راستا "پویش نذر خون در شهر امام مهربانی‌ها " با هدف مشارکت مردم و به ویژه مجاوران و زائران رضوی در امر اهدای خون در کنار زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) و یاری رساندن به این اداره کل در راستای تامین خون مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌های تحت پوشش آغاز شده است.

شریف‌الحسینی از فعالیت پایگاه فنی مرکزی امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی مشهد همزمان با عید قربان خبر داد و گفت: این پایگاه از ساعت ۸:۳۰ دقیقه تا ۱۳ روز پنجشنبه، پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان به عنوان محور فرهنگی هر خانواده، دعوت می‌شود تا با شرکت در این پویش ضمن کمک به بیماران و نیازمندان به خون، مروج این معروف پسندیده و سنت حسنه باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.