نیروهای امنیتی عراقی یک سرکرده تروریست‌های داعش را در ایتان سلیمانیه در شمال غرب عراق بازداشت کردند.

قاضی داعش در سلیمانه عراق دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» عراق (وابسته به دفتر نخست‌وزیری) امروز (چهارشنبه) از دستگیری یکی از سرکردگان گروهک داعش در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، این فرد که با عنوان «قاضی» داعش معرفی شده، در دام سرویس مبارزه با تروریسم عراق افتاده است. نهادهای امنیتی عراق اشاره‌ای به نام او نکرده‌اند.

در تاریخ سوم تیر ماه نیز سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فرمانده تروریست‌های داعش در دام نیروهای عراقی افتاده و دستگیر شده‌اند. طبق این بیانیه، نیروهای تیپ ۱۵ و ۶۳ الحشد الشعبی در استان کرکوک، در یک عملیات ویژه این سه تروریست داعشی را به دام انداخته‌اند؛ تروریست‌هایی که در حمله دو هفته پیش به یک مقر ارتش عراق دست داشتند.

تلاش نیروهای عراقی برای به دام انداختن بقایای تروریست‌های داعش در حالی است که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در مراسمی در استان نینوا در شمال غرب عراق گفت که به لطف عملیات‌های نیروهای عراقی، تروریست‌های داعش دیگر توانایی سابق را ندارند. به گفته فالح الفیاض گروهک تکفیری داعش دیگر پایگاه اجتماعی سابق را ندارد. او تعداد تروریست‌ها را ۷۰۰ نفر تخمین زد و گفت که این رقم به معنای افول داعش است.

پایان پیام /

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.