رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با صدر اعظم آلمان بار دیگر از فعالیت گروه تروریستی «پ‌ک‌ک‌» در سوئد انتقاد کرد.

اردوغان: فعالیت «پ‌ک‌ک» در سوئد قابل قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه  در گفت‌وگو با صدر اعظم آلمان اظهار داشت که برای آنکارا «غیرقابل قبول» است که حامیان «پ‌ک‌ک» در سوئد تظاهراتی برگزار، افراد را جذب کنند و از گروه‌های تروریستی حمایت مالی کنند.

 به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان به روابط دوجانبه و همچنین مسائل منطقه‌ای و جهانی پرداخت و بر ضرورت افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

فنلاند و سوئد بلافاصله پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ درخواست عضویت در ناتو کردند. اگرچه ترکیه عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرد، اما منتظر است سوئد به یادداشت سه جانبه‌ای که ژوئن گذشته در مادرید برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی آنکارا امضا شد، پایبند بماند.

سوئد در ماه نوامبر قانون ضد تروریسم را به این امید که آنکارا با پیشنهاد خود برای پیوستن به ناتو موافقت کند، تصویب کرد.

اردوغان: فعالیت «پ‌ک‌ک» در سوئد قابل قبول نیست
هواداران پ‌ک‌ک در سوئد

«توبیاس بیلستروم»، وزیر امور خارجه سوئد روز سه شنبه در نشست خبری با همتای انگلیسی خود گفت، استکهلم با اجرای قانون جدید مبارزه با تروریسم  آخرین شروط الزامی برای پیوستن به ائتلاف ناتو که در توافق با ترکیه تعیین شد را برآورده کرده است.

وزیر خارجه سوئد  گفت، استکهلم همچنان امیدوار است بتواند تا زمان نشست سران ناتو در اواسط ماه ژوئیه در لیتوانی، به این ائتلاف نظامی بپیوندد(جزئیات بیشتر).

ترکیه معتقد است سوئد اعضای گروهک تروریستی پ‌ک‌ک پناه داده است. جدای از آنکارا، دولت مجارستان نیز هنوز با درخواست استکهلم برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو موافقت نکرده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.