نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم برائت از مشرکان، شعار سیاسی نیست بلکه دستور صریح قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: برگزاری مراسم برائت از مشرکان دستور صریح قرآن است

به گزارش قدس خراسان، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح روز پنجشنبه و در خطبه های نماز عید قربان در بارگاه منور رضوی اظهار کرد: به تصریح قرآن حج ابراهیمی همراه با برائت از مشرکان معنی می‌یابد و تا برائت از مشرکین که دوری جستن از دشمنان اسلام است در حج صورت نگیرد، حج ابراهیمی شکل نگرفته است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: برخی افراد فکر می‌کنند وجود مراسم برائت از مشرکان یک حرکت نمایشی و سیاسی از سوی ایران است و حال آن که قرآن در آیات سوره برائت دستور به دوری جستن از مشرکان داده است.

وی به ماجرای فتح مکه در زمان پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و ادامه داد: وقتی مسلمانان مکه را فتح کردند بت ها را از میان بردند و این در حالی بود که برخی از افراد مشرک بر اساس رسم نادرست خود، برهنه به طواف کعبه رفتند و پیامبر اسلام نیز بر اساس آیات قرآن ، دستور اخراج مشرکین از مسجدالحرام و مکه را دادند.

آیت الله علم الهدی گفت: در این آیات آمده است که باید در روز حج اکبر، برائت از مشرکان اعلام شود و به همین دلیل برگزاری مراسم برائت از مشرکان، شعار سیاسی نیست بلکه دستور صریح قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: علت این که می‌گوییم حج همراه با برائت از مشرکین ، حج ابراهیمی است، نیز برگرفته از آیات قرآن است زیرا آن حضرت نیز از دشمنان خدا دوری جستند و ما باید از این روش حضرت ابراهیم پیروی کنیم .

وی اظهار کرد: از روز بعثت پیامبر اسلام (ص) دشمنی ها و تهاجم های مختلفی به سوی رسول مکرم اسلام وجود داشت ولی اکنون در زمانه ای هستیم که متاسفانه شاهد هجمه همه قدرتهای جهانی به سوی پیامبر اکرم (ص) هستیم.

آیت الله علم الهدی در خصوص عید نامیدن عید قربان گفت: قربانی کردن چهارپایان عید نیست و دشمنان اسلام هم در این خصوص دست به ایجاد شبهاتی زده اند بلکه قربانی کردن، نمادی از ذبح هوای نفس انسانی است که قرار است از خدا، جدا نشود زیرا روز عید قربان ، روز قربانی کردن هوای نفس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: روز عرفه که دیروز بود ما نسبت به خدا معرفت و شناخت پیدا می کنیم و روز رحمت بر بندگان مومن خداست و روز عید قربان، روز برکت بر آنان است.

وی ادامه داد: در روز عرفه مردم ضمن آشتی با خدا به مناجات می‌پردازند زیرا افراد بسیاری هستند که در طول زندگی از خدا فاصله گرفته اند و در این روز با عبارت هایی که از امام حسین(ع) در دعای عرفه آموخته ایم با خدا گفت و گو می کنیم و در روز عید قربان، خدا از ما خواسته است تا هوای نفس و غرایز خود را با ذبح حیوانی قربانی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.