جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک با دبیری هادی حجازی‌فر کار خود را از امروز آغاز کرده و تئاترهای مختلف در بخش نمایش صحنه‌ای و فضای باز اجرا خواهند داشت.

امروز کدام نمایش‌ها در جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک اجرا می‌روند؟ + جدول

به گزارش قدس آنلاین، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک با دبیری هادی حجازی‌فر از امروز پنجشنبه ۸ تیرماه آغاز می‌شود.

۱۵ نمایش در بخش بزرگسال، ۱۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان، ۱۲ نمایش در بخش فضای باز، ۷ نمایش در بخش فراگیر بهزیستی، ۷ نمایش در بخش بین‌الملل و ۴ نمایش در بخش مهمان روی صحنه می‌روند.

همچنین سالن‌های اصلی، قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، سالن‌های بزرگ و کوچک تالار مولوی، سالن اصلی تالار هنر و سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان آثار صحنه‌ای جشنواره نوزدهم هستند و نمایش‌های فضای باز نیز در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

در نخستین روز از این جشنواره تئاتر، ۱۱ اثر نمایشی در بخش‌های بین‌الملل، بزرگسال، کودک و نوجوان، مهمان و فضای باز روی صحنه می‌روند.

براین اساس، سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ میزبان نمایش «پیرو سمانی» به نویسندگی و کارگردانی النا ماتسخوناشویلی از گرجستان است. همچنین نمایش «آن شب مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی مشترک ملیحه زحمتکش و زهرا قربانی از شیراز در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علاوه براین، نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صمصامی در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد داشت و سالن اصلی تئاتر شهر نیز با اجرای نمایش «گربه نره و روباه مکار» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی از تهران پذیرای مخاطبان خواهد بود.

از سویی دیگر، مرکز تئاتر مولوی در اولین روز جشنواره تهران-مبارک شاهد نمایش «مکبث جادویی» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی آژمان بیژنی نسب از فسا است و در سالن  گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» به نویسندگی ژوزف پر و کارگردانی عادل بزدوده از تهران اجرا می‌شود. این نمایش در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

همزمان با اولین روز این جشنواره، نمایش «جزیره گنج» به نویسندگی رابرت لوئیس استیونسون و کارگردانی فایبو ساپربی از برزیل در تالار هنر اجرا خواهد داشت.

در نمایش‌های فضای باز چه خبر است؟

در بخش نمایش‌های فضای باز این رویداد هنری، فضای باز مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش‌های «ربات‌های غول‌پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد زارعان از تهران، «بوسلمه، غول دریاها» نوشته شراره طیار و کارگردانی فاطمه بحرینی از آبادان، «شیلو» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین‌شهر و «آذربایجان آیین‌لری» به نویسندگی و کارگردانی اکبر زابح از مرند است.

براساس این گزارش، بلیط فروشی آثار صحنه‌ای جشنواره از ساعت ۱۷ ششم تیرماه شده و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش، بلیط خریداری کنند.

جدول اجرای روزهای دیگر این جشنواره در زیر منتشر می‌شود.

تئاتر , تئاتر شهر , تئاتر , تئاتر شهر ,

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.