سخنگوی سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد جدید ۵ میلیون نفری برای ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد اصناف و مشاغل خبر داد.

ثبت رکورد ۵ میلیون پرونده در ارائه اظهارنامه مالیاتی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد ‌آخرین آمار از وضعیت ارائه اظهارنامه‌های مالیات عملکرد مشاغل و اصناف گفت: بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۸ امروز جمعه ۹ تیر ماه مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی ۱ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۸۲ فقره اظهارنامه و مجموع کل کسانی که از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات استفاده کرده‌اند ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۹۲ نفر بوده و مجموع کسانی که اظهارنامه ارائه کرده و یا از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده‌اند بیش از ۵ میلیون نفر شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر بیشتر بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: سال قبل مجموع اظهارنامه‌های اصناف و مشاغل ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بود که امسال رکورد  جدیدی ثبت شده و ۵۰۰ هزار نفر جدید در این طرح مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی تصمیمی برای تمدید مجدد مهلت ارائه اظهارنامه و استفاده از تبصره ۱۰۰ برای مشاغل و اصناف ندارد، گفت: آخرین مهلت پایان وقت فردا شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ است و در فرصت باقیمانده صاحبان اصناف و مشاغل می‌توانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده و یا اظهارنامه ارائه کنند.

موحدی‌بک‌نظر اظهار امیدواری کرد: حدود ۷۰۰ هزار نفر بیشتر از سال قبل دریافت اظهارنامه و یا مشارکت در تبصره ۱۰۰ داشته باشیم که این در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌رود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین در مورد مالیات عملکرد شرکت‌های حقوقی هم گفت: شرکت‌ها طبق روال برای مالیات عملکرد سال گذشته خود از ابتدای سال تا پایان تیر ماه امسال مهلت ارائه اظهارنامه دارند.

به گزارش قدس آنلاین، طبق سیاست‌های کلی برنامه قرار است سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند در حالی که این رقم در حال حاضر حدود ۸ درصد است و ۱۰۰ درصد بودجه‌های جاری دولت باید از محل مالیات و عوارض تأمین شود.یکی از سیاست‌های مهم دولت برقراری عدالت مالیاتی و دریافت مالیات واقعی از فعالان اقتصادی است در این زمینه ۵۰ درصد از صاحبان اصناف و مشاغل با توجه به عملکرد درآمدی خود در سال گذشته مالیات صفر اظهار کرده یعنی در عمل مالیاتی نمی‌پردازند و حدود ۹۰ درصد اصناف هم مالیات کمتر از ۱۰ میلیون تومان در سال برای عملکرد یکسال گذشته خود می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.