معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما به سوئدی‌ها گفتیم تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد، تبرئه و بازگشت او به ایران است.

دادگاه پرونده ترور سردار سلیمانی به زودی آغاز می‌شود/ تنها گزینه درباره حمید نوری تبرئه است

به گزارش قدس آنلاین، کاظم غریب آبادی درباره پرونده حمید نوری گفت: پرونده آقای نوری کاملا  سیاسی است و حقوق آقای نوری  در دادگاه بدوی و تجدید نظر نقض شده و ما آقای نوری را به عنوان گروگان در آنجا می بینیم؛ نه  کسی  که جرایمی را مرتکب شده باشد.

وی با بیان اینکه ما شاهد فرآیند رسیدگی عادلانه  در این پرونده نیستیم، گفت: ما به  سوئدی‌ها گفتیم  تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد،  تبرئه ایشان  و بازگشت او به ایران است. سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می کنند؛ البته خود آن کشورها هم که گروهک تروریستی در آنجاست،  اقداماتی را برای کنترل و برخورد با این گروهک منافقین اتخاذ کردند و من شک ندارم که این گروهک برای سوئدی‌ها هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این  گروهک تروریستی نکنند و بیش از این درباره بازی سیاسی خودشان در خصوص پرونده آقای نوری اقدامی نکنند.

غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز گفت: پیش از این  کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و  ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و  به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد.

وی گفت: جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود. شاید دادگاه ایراداتی نسبت به آن وارد کند و نیاز به اصلاح داشته باشد؛ به هر حال  قاضی تصمیم می گیرد و زمان بر است. مهم این است که شعبه با ابلاغ ویژه تشکیل شده و به زودی جلسات  دادگاه  آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.