با ادامه شورش‌ها و درگیری‌های سراسری در فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور سفر از قبل برنامه ریزی شده خود را به آلمان به تعویق انداخت.

لغو سفر «ماکرون» به آلمان همزمان با ادامه شورش‌ها در فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، با ادامه شورش‌ها و درگیری‌های خیابانی در فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، سفر رسمی خود را به آلمان به تعویق انداخت.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» پس از چهارمین شب تظاهرات خشونت آمیز در فرانسه در پی کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله در حومه پاریس توسط پلیس، بیش از ۱۳۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

لغو سفر «ماکرون» به آلمان همزمان با ادامه شورش‌ها در فرانسه

یک مامور پلیس صبح سه‌شنبه گذشته نوجوان ۱۷ ساله‌ای را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودروی او رفته و آن را روشن کرده اما مامور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است.

سخنگوی رئیس جمهور آلمان گفت که ماکرون با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود  در این زمینه صحبت کرده است. این سخنگو افزود: «ماکرون خواسته است که سفر رسمی  برنامه ریزی شده به آلمان به تعویق بیفتد.»

مردم  فرانسه چهار شب متوالی برای تظاهرات به خیابان‌ها ریخته‌اند و ماشین‌ها را آتش زدند.

لغو سفر «ماکرون» به آلمان همزمان با ادامه شورش‌ها در فرانسه

ماکرون روز جمعه از والدین خواست تا نوجوانان را در خانه نگه دارند و برای سرکوب شورش‌های گسترش یافته در سراسر فرانسه محدودیت‌هایی را در استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد کرد. علیرغم درخواست ماکرون از والدین برای نگه داشتن فرزندانشان در خانه، درگیری های خیابانی بین معترضان جوان و پلیس ادامه یافته و مقامات امنیتی گفتند که حدود ۲۵۰۰ آتش سوزی اتفاق افتاده و فروشگاه‌ها غارت شده‌اند.

در بحبوحه شورش‌های فرانسه، وزارت خارجه انگلیس توصیه‌های جدیدی برای مسافران عازم  فرانسه صادر کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.