مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی اخیر تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان ۲۰ هزار باشد که تاکنون اطلاعات هویتی ۱۸ هزار نفر از آنان را شناسایی کرده‌ایم.

شناسایی ۱۸ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری اظهار کرد: کسانی که حقیقتا از تحصیل بازمانده‌اند، دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در مقطع ابتدایی هستند. پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی اخیر تعداد این دانش‌آموزان در استان ۲۰ هزار باشد که تاکنون اطلاعات هویتی ۱۸ هزار نفر از آنان را شناسایی کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از این تعداد موفق به جذب ۱۵ هزار بازمانده از تحصیل در استان طی یک سال گذشته شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اقدام موثری برای جذب بازماندگان از تحصیل استان انجام شد، خاطرنشان کرد: تقسیم کار میان‌دستگاهی و تعیین یکسری ماموریت برای هر کدام از دستگاه‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل امور عشایر، اداره‌کل ثبت احوال استان و... مهمترین اقدام برای تسریع و تسهیل شناسایی و جذب این دسته از دانش‌آموزان بوده است.

شوشتری تصریح کرد: البته در سال تحصیلی پیش رو همچنان انتظار افزایش آمار بازماندگان از تحصیل می‌رود. از همین رو تلاش می‌کنیم در ایام تابستان امسال با یکسری اقدامات تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی گسترده تا آنجا که می‌توانیم تعدادای دانش‌آموزان را کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی با یک و نیم میلیون دانش‌آموز یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور از نظر جمعیت دانش‌آموزی است و ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور را در خود جای داده است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.